Copyright © dvdforum.nu 1999-2010 - Eftertryck utan medgivande från dvdforum.nu är förbjudet.
dvdforum.nu

dvdforum.nu Diskussioner  »  High Definition  »  HD-format & HD-TV
  Äntligen! DVDirect har knäckt första blu-ray spelaren! Samsung BD-1400 dual region (DVD 1+2, BLu-ray A+B) - uppdaterat: Nu även Sony's 300 och 500 modeller med helt regionfri dvd + blu-ray a+b dual region!!

Mascot

Deaktiverad

4,8

2007-11-18 10:00:44

Blu Ray Dual Region, FÖRST i VÄRLDEN!!! Vi har dammat av våran "ICOS" logga och börjat gräva i de nya Blu Ray och HD DVD spelarna.Vi är mycket stolta av att vara första företag i världen som harlyckats att göra Samsung BD-1400 till att vara "Dual Region"region 1 & 2 på dvd och region A & B på BluRay.Vi har flera maskiner i pipelinen som ska göras. Efterfrågan av denna maskin kommer vara extremt hög. Vi tarförhandsbokningar nu och leverans blir i början på december, så skynda på om du vill ha en innanJul. Samsung BD-1400 "Dual Region" Endast 5995:-

Detta innebär ju att Samsungs multispelare med all sannolikhet kommer göras dual region när den kommer.

Äntligen!

"When the seagulls follow the trawler, it's because they think sardines will be thrown in to the sea." - Eric Cantona

Mascot

Deaktiverad

4,8

2007-11-18 13:27:29

Över 60 visningar men inte en enda kommentar? Detta är ju en kanonnyhet!

http://www.dvdirect.net

"When the seagulls follow the trawler, it's because they think sardines will be thrown in to the sea." - Eric Cantona

Patsa

Medlem

6,4

2007-11-18 13:51:08

Det är ett hårdvaruhack alltså?

Mascot

Deaktiverad

4,8

2007-11-18 14:00:12

De har kopierat firmware från en usa spelare och löder in i detta i spelaren på ett separat eprom. Detta är vad jag har hört. DVDirect är skaparen av ICOS och är världsberömda för detta vad gäller DVD-spelare några år tillbaka. De släpper knappast något som inte funkar 100%. Modden var tydligen klar för 5-6 veckor sedan och har testats flitigt sedan dess. Synd att spelaren är så buggig än sålänge bara. (Se avsforum tråden.)

htiawe

Medlem

4,5

2007-11-18 14:05:51

Kan man hoppas på ett liknande hack till PS3?

MrPine

Medlem

10,0

2007-11-18 14:21:22

låter klockrent om det funkar bra, frågan är hur det blir med framtida firmware uppdateringar

Patsa

Medlem

6,4

2007-11-18 15:00:26

Jag beställde min första DVD-spelare med ICOS från DVDirect en gång i tiden. Nu har jag dock en BD-P1200 så just detta hjälper inte mig...

Mascot

Deaktiverad

4,8

2007-11-18 15:34:47

Kontakta DVDirect och hör efter. De kanske kan modda 1200:an på samma sätt?

OT:

Själv blir jag så irriterad över att det inte verkar existera en buggfri spelare och det lutar åt en fet HTPC med HDDVD och blu-ray läsare i ett Silverstone LC18 chassi med dubbla DVB-S2 kort för satellittv m.m. Kostar runt 15.000 kr med rubbet i och då har man ju så mycket mer än en dual spelare. HDTV mottagare för sat-tv, regionsfri dvd, bluray, hddvd, musikserver, filmserver, dvd-brännare osv.

selstam

Medlem

3,0

2007-11-19 14:54:47

Samsung BD-P1400 är ju en helt okej spelare, dock lider den av en bugg i 24Hz-uppspelningen som inte är jätteskoj om man störs av sådant.

Vet du vilka firmwares de använder Mascot?

--
Andreas Selstam, dvdforum.nu

»» Min (nya) blog för hemmabiobygget

Mascot

Deaktiverad

4,8

2007-11-19 16:05:03

Ingen aning faktiskt. Ring och fråga? Tror inte du får svar, men ändå..

Verkar ju knappt existera en Blu-ray eller HD-DVD spelare som fungerar till 100% vilket är oerhört tragiskt ju..

OT: Jag skall börja bygga min HTPC efter lön denna månaden. Läsarna har ju blivit så billiga redan nu!

- Regionsfri DVD, HD-DVD och Blu-ray spelare med humana laddtider på filmerna i stil med under 10 sekunder istället för de tröga laddtiderna på stationära spelare.
- Musik & Filmarkiv (MP3-arkiv samt DVD och TV-serie arkiv direkt på HDD i framtiden också Blu-ray/HD-DVD arkiv, allt går ju att droppa till HDD redan utan problem!)
- Twin tuner satellitmottagare med DVB-S2 (HDTV) timeshift och möjlighet att spela in en kanal och se en annan samt dela mina abbonemangskort till Dreamboxar i resten av huset.)
- PC-spel med inkopplat trådlös Xbox 360 kontroll. (blir ingen prio på bra speldator men lite spel klarar den väl trots att grafiken prioriteras till hårdvaru avkodning av h.264 och VC1.)

Runt 15.000 kr för en maskin som klarar allt ovan under Windows Media Center, Vista eller liknande med touchscreen skärm och fjärrstyrning.

Pyoko

Medlem

9,2

2007-11-19 16:21:02

Största problemet med HTPC är att det fortfarande inte finns några lösningar för att få ut digitalt okomprimerat 5.1-ljud. Antingen får man koppla analogt eller så får man köra S/PDIF för PCM stereo eller gamla DD/DTS 5.1.

Angående nyheten i tråden kan det väl vara intressant för några, men själv skulle jag aldrig skicka in en spelare för hårdvarumod, eller köpa någon färdigmoddad dito.

Mascot

Deaktiverad

4,8

2007-11-19 16:27:08

DVDirect kan du lita på de är ju bäst av alla, uppfann ICOS osv. Jag skulle utan tvekan lägga en spelare i nävarna på dom.

Analogt 5.1 eller 7.1 till ett 5 eller 7 kanals slutsteg duger gott till mig. Semaste powerdvd stödjer de nya ljudformaten tydligen, eller tänker jag fel?

Pyoko

Medlem

9,2

2007-11-19 16:40:31

PowerDVD stödjer de nya formaten, däremot om du kör över oskyddad koppling som analog eller S/PDIF har jag för mig att ljudet begränsas till 16-bit/48kHz (24-bit/96kHz-spår etc. downsamplas alltså.)

htiawe

Medlem

4,5

2007-11-19 17:15:16

Jag skulle nog inte lägga så mycket vikt vid att det är dvdirect eller att det rör sig om en ICOS-moddning, de var först men det betyder absolut inte att det här är det bästa.

Det klokaste man kan göra nu är nog att vänta, det brukar inte dröja så länge innan fler liknande lösningar kommer och ofta är de lika bra eller bättre. Inte helt sällan följs de åt av bättre priser dessutom.

Mascot

Deaktiverad

4,8

2007-11-19 18:37:27

Tja, de drev ju iaf utvecklingen med sin ICOS som ända till idag inte går att göra bättre med egna lösningar i moddarna. FBI-skipping, gick förbi RCE skyddet, Macrovision, PAL-moddar på NTSC spelare och tvärtom osv.

Jag känner full trygghet med DVDirect både vad gäller modifiering av DVD-spelare och konsoller (där de också är ledande Xbox 360 t.ex.)

Skitsamma, jag börjar bygga min HTPC i slutet av den här månaden så jag bryr mig egentligen inte... Men DVDirect är grymma faktiskt.

Pyoko: Uppspelning i senaste Power DVD genom ett fint 24/192 ljudkort med analog 7.1 ut räcker inte alltså?

htiawe

Medlem

4,5

2007-11-19 18:41:27

Allt det du nämner klarar majoritetn av alla moddar också av och jag kan inte påstå att jag har märkt någon skillnad, förutom att det kostade betydligt mer när jag ICOS-moddade min Sony-spelare än när jag mjukvarumoddade min LG-spelare.

Leterface

Medlem

9,6

2007-11-19 20:34:21

Betydligt billigare och lättare gör ni regionsfria HD DVD också regionsfritt för vanliga DVD. Kollawww.pixmania.com och sök efter EP10. Själv bytte jag min HD DVD spelarbeställning för Pixmania eftersom där får man billigast sin spelare. Själv sku jag helre skaffa en Japansk spelare än koreansk..men Pixmania har ju också kanske de billigaste Blå-ray spelarna. Men ifall de blåa profilerna blir nästa år i skick i de nya spelarna kan jag också tänka mig köpa en Blä-stråle spelare om priserna inte stiger från nuvarande pga de nya profilerna.

Mascot

Deaktiverad

4,8

2007-11-19 20:44:54

Allt det du nämner klarar majoritetn av alla moddar också av och jag kan inte påstå att jag har märkt någon skillnad, förutom att det kostade betydligt mer när jag ICOS-moddade min Sony-spelare än när jag mjukvarumoddade min LG-spelare.

Jag refererade till modifiering av spelare på den tiden då det inte existerade några mjukvaru moddar. Sony DVP-S7000 och ännu längre tillbaka i tiden runt år 2000. Spelarna på den tiden gick inte att mjukvaru modda, det var hårdvaru moddar som gällde men visst, i dagens läge moddar DVDirect alla spelare för 395 kr tror jag, klart det är billigare att mjukvarumodda på 5 minuter än löda på kretsar i en halvtimme, inget konstigt alls.

Jag ahr i alla fall inte sett någon annan regionsfri blu-ray spelare någonstans i världen (förutom i HTPC då..)

Leterface: Jobbar du för Toshiba eller Microsoft?? Måste du lägga dig i varenda tråd med ditt HDDVD säljsnack?? Tråden handlar om hur man kan göra en blu-ray spelare dual region något som inte existerat tidigare och som ett antal personer på forumet efterfrågat.

Själv börjar jag bygga min HTPC i slutet av denna månaden med regionsfri blu-ray, DVD och HDDVD samt en twin tuner HDTV sat mottagare, musik & film/tv serie arkiv och lite enklare spel. Ja, det är mycket jobb att få det att funka, men nu är det bara dags...

jj

Medlem

5,1

2007-11-19 22:04:08

jag säger bara: Äntligen...
Jag hatar krångel, vilket har medfört att jag knappt har köpt några blu-ray filmer överhuvudtaget (har väl ca 10 st).
När man väl får en regionsfri spelare, så kommer min konsumtion av blu-ray film att öka (jag vet att många/de flesta blu-ray filmer redan är regfria, men pga att vissa är regionskodade så har det blivit att man inte köper någonting. jag vet att det finns siter på nätet där man kan kolla om en film är regfri eller inte, men jag orkar inte krångla....)

Varför gå ut när man ändå måste gå hem?

http://hemsidor.torget.se/users/j/jarijuho/

christi@n

Medlem

4,2

2007-11-19 22:25:21

citat:
Men ifall de blåa profilerna blir nästa år i skick i de nya spelarna kan jag också tänka mig köpa en Blä-stråle spelare om priserna inte stiger från nuvarande pga de nya profilerna.

Tinboy

Medlem

4,9

2007-11-20 08:06:53

Kul!

Gick och funderade på en PS3 men detta kanske kan vara ett prisvärt alternativ. Men det blir nog inget köp innan jul för min del.

-Måste man ha bra filmsmak?
Min arbetskamrat Niklas.
Pär Wirdfors, recensent på dvdforum.nu

selstam

Medlem

3,0

2007-11-20 08:28:10

För mig blir det inget köp förrän man vet hur det kommer fungera med firmwareuppdateringar. BD-P1400 är en trevlig maskin men det kommer mycket uppdateringar till den, främst i USA, och blir man låst till en gammal firmware är det ju idag inte säkert att man kan spela all film som man har (eller skaffar) ...

Men det =är= ett steg på rätt väg och vad gäller DVDirect så är de dyra, men med sjyssta prylar!

--

Mascot

Deaktiverad

4,8

2007-11-20 09:49:41

Ja, firmware uppdateringar är ett gissel. Någon som ställt frågan till DVDirect? Enligt vad jag är van vid när det gäller dem så har de löst det problemet också...

under 12.000 kr går min HTPC loss på.

wyzak

Medlem

9,2

2007-11-20 10:40:49

Från DVDirects hemsida:

Samsung BD-1400 Blu-Ray "ICOS modifierad upgraderbar Dual region"

Så det lutar väl åt att den går att firmware uppgradera.

Hoppas nu de fixar en mod till Samsung BD-UP 5000 också så räcker det med en spelare.

karja

Medlem

3,1

2007-11-20 11:55:13

För en som är helt off när det gäller Blu Ray, hur många regioner finns det? Finns det bara A och B?
Lite synd att den inte är helt regionsfri för DVD, har nämligen en hög filmer med andra regioner än 1 och 2.

”And the parents need not to worry about, you know...
Um, as matter a fact, maybe they nee, maybe they do...
There´s a couple of things in it that the parents, SHOULD worry about...
FUCK IT BUY IT ANYWAY"
Dr. Dres kommentarer om nakenscenerna på Up In Smoke Tour

selstam

Medlem

3,0

2007-11-20 12:05:08

A North America, Central America, South America, Japan, Taiwan, North Korea, South Korea, Hong Kong and Southeast Asia.

B Europe, Greenland, French territories, Middle East, Africa, Australia and New Zealand.

C India, Bangladesh, Nepal, Mainland China, Pakistan, Russia, Central and South Asia.

--

Mascot

Deaktiverad

4,8

2007-11-20 23:05:02

Karja: Tänk på att många t.ex R3 även är kodade R1. Koreanska superbit utgåvorna t.ex fungerade utmärkt i min Toshiba HD-XA1 USA-versionen (som jag sålt f.ö.)

Okänt

Borttagen

Okänt!

2007-12-03 05:40:52

Någon som sett denna moddade maskin "in action"? Detta är ju precis som Mascot säger en "kanonnyhet"! Jag är i allafall skapligt sugen på att slå till på någon av de moddade BD-spelarna de har.

Men är det någon som sett eller hört någon som sett de demonstrerade? Eller kanske tom. har köpt sig ett exemplar?

"I'll play it and tell you what it is later"
--Miles Davis--

selstam

Medlem

3,0

2007-12-03 08:35:40

Väntar själv på en 1.1 (eller t.om. 2.0)-kapabel spelare ... men de har visst lyckats modda de två Sony-maskinerna nu också, BDP-S300 och BDP-S500.

--

Okänt

Borttagen

Okänt!

2007-12-03 08:59:40

Jag har ju en HD-DVD och är mycket nöjd med den så jag sitter ju definitivt inte i sjön

Men men.. jag väntar nog på en prisvärd dual-spelare. För jag vet inte om jag vill ha tre spelare. En för HD-DVD, Blu-Ray och en DVD-spelare som klarar xvid samt alla regioner och DVD+-R.

Vilket jävla samhälle vi lever i!

citat:
men de har visst lyckats modda de två Sony-maskinerna nu också, BDP-S300 och BDP-S500.
Ja, S500 ska ju vara prisvärd, vad jag förstår. S300 är väl onödigt strypt, främst när det kommer till ljudet. Å andra sidan har väl inte Samsung kommit med någon uppdatering för 1080/24 buggen ännu heller. Så den moddade S500 borde ju vara bästa köp om man vill ha en regionsfri BD-spelare.

--Miles Davis--

Mascot

Deaktiverad

4,8

2007-12-03 13:01:50

Japp, nu är Sony spelarna knäckta, dessutom med fullständig regionsfrihet för DVD. Bådar gott inför framtiden... Knäcker man PS3:an så blir det nog ramaskri!!

andersos

Medlem

9,1

2007-12-03 21:03:09

Ser verkligen lovande ut! Detta har man väntat på. Då kommer väl kommande 1.1 Blu Ray spelare knäckas ganska snabbt.

karja

Medlem

3,1

2007-12-17 16:46:10

Vill bara påpeka att Sonys maskiner inte verkar till att vara knäckta för regionsfrihet på DVD. Det verkar som om de bara tar reg. 1 och 2 tyvärr

FUCK IT BUY IT ANYWAY"

selstam

Medlem

3,0

2007-12-30 20:21:26

Väntar fortfarande på en Dual Format-spelare för att jag skall köpa något ...

--

karja

Medlem

3,1

2008-01-07 08:45:06

samma här, undrar om dualformatspelarna kommer att knäckas för regionsfrihet på dvd och blu ray, eller är det en större utmaning?

FUCK IT BUY IT ANYWAY"

Spygg

Medlem

5,6

2008-01-07 10:17:10

När jag var inne på Dvdirect häromdagen så frågade jag just om de skulle modda Samsung BD-UP5000 när den kom, och svaret blev - och nu citerar jag ordagrant "Det kan du ge dig fan på!" följt av ett stort flin. Jag gissar att detta gäller även den kommande 5500-modellen.

/Spygg

...och tycker ni annorlunda så tycker ni fel!

aresseitch

Medlem

8,4

2008-01-07 15:26:42

Ingen som vet om dom kommer kunna modda Panasonics modeller?

/R
"I plan to live forever, or die trying"

Okänt

Borttagen

Okänt!

2008-01-07 15:43:24

arsseitch -----> Såg att Swedisc har moddade Pannor. Inte för region, men för strömmen. Alltid något. Min visst hade det varit gött med en fullt moddad Panasonic, men att det skall kosta så pass mycket extra tycker jag är lite väl.

--Miles Davis--

aresseitch

Medlem

8,4

2008-01-07 20:53:36

Mr. Smith: Ok, har du nån länk?

/R

Mascot

Deaktiverad

4,8

2008-01-08 13:34:54

För strömmen? Det du menar är spänningen med andra ord??

Löser man ju enkelt med en 110>220/230 V omvandlare av bra kvalitet.

En polare har köpt sig en Sony 500 spelare nyligen (från DVDirect) och den funkar kanon.

Själv har jag gett upp fristående spelare och beställer grejor till HTPC i slutet av månaden. Under 10.000 kr inkl dubbla Satellitmottagarkort (för HDTV) och LG's blu-ray/hddvd combospelare/dvd-brännare.

Okänt

Borttagen

Okänt!

2008-01-08 18:04:01

Mascot -----> Ja.. spänningen Visst löser man det lätt med en transormator... dock är de jag provat väldigt stora och otympliga samt att de två jag har provat ger ifrån sig ett ibland störande lågt surrande. Men om någon har tips på en billig och bra transformator som inte surrar skulle jag bli glad.

aresseitch ------> http://www.swedisc.com

--Miles Davis--

aresseitch

Medlem

8,4

2008-01-08 19:54:48

Mr. Smith: Jo, länken till hemsidan har jag men jag hittar inte den spelaren där och deras sökfunktioner suger.

/R

lungan

Medlem

7,6

2008-01-08 20:26:10

Mr. Smith: Panasonic BD30? Kommer du ihåg pris på den i så fall?? (jag hittar den inte heller, sökfunktionen verkar bara gälla filmer)
/Fredrik

Okänt

Borttagen

Okänt!

2008-01-08 20:43:45

Hittade den inte heller nu. Den fanns där igår. Slut?

Det hjälper nog inte att kontakta dom och fråga. De svarar aldrig på mail, värdelös kundservice. Jag skulle inte handla där ... har gjort misstaget en gång nyligen. Dock var det en film, men jag kommer inte handla där igen.

--Miles Davis--

Gallo

Medlem

6,3

2008-01-08 21:55:10

Nu finns Pioneer Elite BDP-95FD, med ICOS multiregion A,B för Bluray och 1,2 för Dvd.Samma maskin som Pioneers värsting i Europa LX-70A.

jj

Medlem

5,1

2008-01-09 07:05:56

Finns det info om och när reg A&B blu-ray spelare även klarar dvd reg 3? eller blir man tvungen att spara sin gamla dvd spelare för reg 3 filmer?

"The inherent vice of capitalism is the unequal sharing of blessings; the inherentvirtue of socialism is the equal sharing of miseries."--Winston Churchill

http://medlem.spray.se/jarijuho/

Mascot

Deaktiverad

4,8

2008-01-09 08:10:30

JJ: En hel del Region 3 utgåvor (t.ex superbit utgåvorna) är dubbelkodade region 1. Jag spelade t.ex Black Hawk Down Region 3 (Deluxe Superbiten) på min Toshiba HD-XA1 (USA import HDDVD spelare) utan problem och den tog bara region 1r i övrigt. Så ta med en region 3.a (eller ett par) och testa i butiken kanske är en bra idé??

Tydligen är det mycket extra jobb med vissa märken av blu-ray spelare för att ge dem stöd för övriga regioner utöver 1/2.

Mycket trevligt att de moddat Pioneer spelaren. En grym spelare, tyvärr alldeles för dyr..

/edit Den var visst inte så dyr förhållandevis. 10 tusen dual region moddad, samma pris som europeiska LX70 kostar som billigast (9790 kr + frakt från Fyndbörsen) Fast Panasonicen från Amazon går å andra sidan på strax under 3000 kr + frakt (och tull och moms gissar jag??)

sharpshooter

Medlem

2,9

2008-01-18 13:41:23

Hur går det med knäckandet av PS3?
Det verkar vara bland de enda som definitivt kommer stödja BD-Live då den har gott om hårdvaruresurser från början.

När kommer det finnas en knäckt variant som inte bryr sig om vad för region skivor har? Om man köper en nu, kommer man kunna flasha om den själv så man slipper regionsskyddet eller görs det i hårdvara?
Vägrar köpa något med regionsfascism inbyggt.

Mascot

Deaktiverad

4,8

2008-01-18 15:27:46

PS3 arbetas det hårt på vad jag vet och man är inte långt borta.

Vad gäller BD-live så lär det väl funka i en HTPC lär ju bara vara mjukvarustyrt eller??

Bygger min HTPC nu efter lön, avvaktar med läsare då kriget lider mot slutet, men rykten säger att en bluray drive kommer kosta under tusenlappen inom ett par månader.

mellan <5000 kr komemer min rigg kosta (funnit en del bra saker i de nya moderkorten som sänker kostnaderna regält)
inklusive knäpptysta fläktar, passiv kylning av CPU osv. samt 2 st DVB-S2 kort för satellit TV (dual tuner)

Regionfritt och HTCP fritt med anydvdhd och framtidssäkrat.

Tiger1

Medlem

9,9

2008-01-18 15:50:06

Mascot, varför vänta med läsare, finns redan Dual format läsare under 1000:-

www.prisjakt.nu/produkt.php?p=247446 (ca 1300)

edit (hadde smygit sig in ett fel på prisjakt men 1300:- i alla fall)

“Ask not what you can do for your country. Ask what's for lunch.”
Orson Welles

letin

Medlem

5,3

2008-01-18 18:00:40

Själv så köpte jag en Panasonic BD30 från:
http://www.bhphotovideo.com/.
Dvdirect ska ha 6270 kr inkl. frakt gav själv 4800 med 2 dagars leveranstid...
Behöver ej ha svensk text på filmerna så en region A spelare passar mig perfekt.
Priserna är dessutom mycket billigare i t.ex. Usa och det finns fler titlar att välja på.
Har faktiskt inget behov av en regfri Blu-ray spelare just nu. Har en Panasonic S99 regionsfri för uppspelning av dvdn...
När priserna går ner och det går att hyra Blu-ray filmer här i Sverige så byter jag spelare till en som är regfri. Antar att det kan ta upp till 2 år innnan jag byter spelare...

Mascot

Deaktiverad

4,8

2008-01-19 07:36:13

Tiger1: Den där läser bara bluray. Du har missförstått prisjakts kategori indelning, den ligger under kategorin blu-ray och HDDVD-läsare. Den läser bluray (för övrigt bara 4x) och bränner DVD.

LG Combon GGC-H20L (eller GGW-H20L för den som bränner bluray) är det bästa alternativet just nu. Faktum är att brännaren för 2695 kr är motiverbar då jag ska skaffa ny HD-videokamera med hårddisk.

Halva priset inom några månader. 3500 kr (inkl frakt) + satellitkort, tystare fläktar och läsare kostar komponenterna till min HTPC (se tråd i HTPC avdelningen, kommer posta foton där.)

trebor

Medlem

9,5

2008-01-21 23:43:18

Hallå killar och tjejer!
Jag läser en intressant tråd på avforum(england).
En kille där påstår att han lyckas låsa upp ett par USA-filmer på en Europeisk PS3:a.

Jag tror det var i kategorin HD-movies eller nåt.

Skynda er dit och begrunda. Tyvärr har jag ingen USA-film ännu, så jag har inte prövat.

Crumbs

Medlem

5,7

2008-01-22 09:01:49

citat:
Jag läser en intressant tråd på avforum(england).

En länk hade ju inte skadat...

Alla tjejer är goa tjejer!
| TakeMyScars.com - Machine Head |

Tiger1

Medlem

9,9

2008-01-22 13:53:03

trebor
Har du någon länk?
Jag antar att du menar att han spelat upp en Region A BD i en Europeisk PS3?

“Ask not what you can do for your country. Ask what's for lunch.”
Orson Welles

Tinboy

Medlem

4,9

2008-01-22 14:16:20

Var det en film som bara var kodad A eller det råkade inte vara så att den var kodad A/B

-Måste man ha bra filmsmak?
Min arbetskamrat Niklas.
Pär Wirdfors, recensent på dvdforum.nu

Nyllet

Medlem

7,9

2008-01-22 19:01:17

Länk: http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=687303

Det verkar bara vara några New Line filmer som det fungerar på.

JonasAronsson

Medlem

6,2

2008-01-22 20:11:17

Perfa, då blir det att beställa Shoot 'Em Up. Tack för tipset!

Jonas Aronsson - Medarbetare & moderator

Crumbs

Medlem

5,7

2008-01-23 09:08:11

Ja, det var trevligt.
Som sagt så verkar det som att alla New Line titlar funkar (iaf opå PS3) genom att göra följande.

citat:
insert disc, when the "region incombatibility" message came up, press the triangle on the controller, which brings up the pop-up menu and clicked on "TOP MENU" then BINGO the films menu came on

Alla tjejer är goa tjejer!
| TakeMyScars.com - Machine Head |

Copyright © dvdforum.nu 1999-2010 - Eftertryck utan medgivande från dvdforum.nu är förbjudet.
dvdforum.nu