Mediaprovider scandinavia AB
   Nyhetsbrev   Annonsera     
RSS feed

Allmänna riktlinjer
Riktlinjer för Utgåvor
sök i forumet! Sök | Hjälp | Regler | Logga in
  Posta ett svar!

The Prowler på BD (Blue Underground) - redan till sommaren
  Sidor: [1] 

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2010-04-14 21:06:20 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
svecaj

Medlem i Klubb DVD
Medlem

4,8

Den var tänkt att släppas till "halloween", men nu ser det ut som att det blir av redan till sommaren, närmare bestämt 27:e juli.

Källa: http://www.blue-underground.com/product.php?product=188

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2010-04-15 09:44:18 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Fulci

Medlem

7,9

Kanon...men dvd:n är såpass bra att bd:n måste vara execeptionell för att jag ska köpa om den!
Min DVD-samling

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2010-04-15 14:56:42 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Mackan666

Medlem

7,4

Jag tycker att BU dvd-utgåva är kornig och de mörka scenerna är det svårt att se vad som händer.
"I am Buck and I´m here to fuck"

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2010-04-15 15:04:03 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
dayisdone

Moderator

6,8

Jag tror inte att källmaterialet varit det allra bästa att jobba med på denna film då det definitivt är lågbudget.

Nu var det ett tag sedan jag såg den, men jag vill minnas att bildkvaliteten på BUs utgåva vart klart godkänd, men att den precis som Mackan666 säger nästan kändes lite väl murrig ibland. Har för mig att det var en hel del ojämnheter i ljus/mörker också, något som förhoppningsvis varit möjligt att justera till ett BD-släpp.

Däremot är det tveksamt om det är något jag kommer rusa ut för att köpa igen. OK film, men inte min favorit inom genren direkt.

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2010-04-16 07:03:17 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Fulci

Medlem

7,9

Ja ,de trollade ju med BD släppet av New York ripper så varför inte med denna oxå!!
Min DVD-samling

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2010-04-16 09:56:29 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
svecaj

Medlem i Klubb DVD
Medlem

4,8

Ja, bildmässigt ligger BU:s BD-utgåvor väldigt bra till (klart bättre än deras dvd-utgåvor i konkurrens med liknande utgåvor).

Det blir nog ett köp för min del då jag gillar "The Prowler" väldigt mycket.

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2010-04-17 10:03:59 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
dayisdone

Moderator

6,8

Iof kanske det högupplösta formatet äntligen kan avslöja för mig exakt hur de hade gjort effekten med kvinnan som får halsen avskuren i poolen. Måste vara en av Savinis mest lyckades effekter någonsin, då jag inte ens på bakom kulisserna-materialet kunde riktigt kunde se hur det var gjort, trots att de visade.

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2010-07-23 23:10:37 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
svecaj

Medlem i Klubb DVD
Medlem

4,8

Ifall någon missat det: http://www.dvdbeaver.com/film3/blu-ray_reviews51/the_prowler_blu-ray.htm

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2010-07-24 01:51:14 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Fulci

Medlem

7,9

Ser riktigt bra ut!!
Min DVD-samling

8 svar och 403 visningar sedan 2010-04-14 21:06:20
Sidor: [1] 

Aktivitet: 0 medlem(mar) varav 0 anonym(a) samt 170 gäst(er)

dvdforum.nu Diskussioner  »  Mjukvara  »  Utgåvor Sök | Hjälp | Regler | Logga in
Allmänna riktlinjer
Riktlinjer för aktuell avdelning

Utskriftsversion
Tipsa en kompis om denna tråd! Skicka till kompis
Posta ett svar!

Copyright © 1999-2010