Mediaprovider scandinavia AB
   Nyhetsbrev   Annonsera     
RSS feed

Allmänna riktlinjer
Riktlinjer för Utgåvor
sök i forumet! Sök | Hjälp | Regler | Logga in
  Posta ett svar!

Eden Lake (R1|RA 6/1)
  Sidor: [1] 

Nytt inlägg sedan ditt senaste besök Ändra   
Ändra inlägget!  Postad: 2008-11-06 14:10:27 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
USiT

Deaktiverad

3,3

citat:
Optimum Home Entertainment have announced the UK Region 2 DVD release of Eden Lake on 5th January 2009 priced at £17.99 RRP. In this horror a young couple’s romantic getaway is disturbed by a gang of obnoxious kids who provoke the adults, leading to a confrontation with terrifying consequences.

Features include:

* 2.35:1 Anamorphic Widescreen
* English DD2.0 Stereo and DD5.1 Surround
* English HOH subtitles
* Interviews with James Watkins, Kelly Reilly, Thomas Turgoose, Michael Fassbender and Christian Colson
* Behind the scenes
* Q & A with Director James Watkins
* TV spots
* Theatrical trailer
* Extreme trailer

Källa: DVDTime

Ändra inlägget!  Postad: 2008-11-06 14:11:51 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
USiT

Deaktiverad

3,3

Har scrollat förbi denna film flera gånger på DVDTimes och DVDActive och bestämde mig just för att checka trailer till den.

Såg riktig intressant ut faktiskt.
Nu är frågan om det är en STD eller om den kommer på bio med.

------------------------------------------------
Läs ej detta

Ändra inlägget!  Postad: 2008-11-06 14:18:59 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
SLL

Medlem i Klubb DVD
Deaktiverad

9,3

Släpps även här hemma på DVD och BD den 18/3 2009 av Atlantics.

Känns som ett intressant köp men jag har inte avgjort vilken utgåva jag ska köpa än.

------------------------------------
The movies of Dario Argento

Ändra inlägget!  Postad: 2008-11-06 15:54:04 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
dayisdone

Moderator

6,8

Känns som något jag vill se före jag köper. Känns på något vis lite väl typisk sent -00, men är den bara skickligt utförd kan det ju vara intressant ändå.

Ändra inlägget!  Postad: 2008-11-06 17:09:05 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Tinboy

Medlem

4,9

Fick bra kritik i Empire, så den verkar helt klart intressant.

Xboxlife, din dagliga dos av Xbox360
Pär Wirdfors, recensionsansvarig på dvdforum.nu

Ändra inlägget!  Postad: 2008-11-14 11:07:26 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
dayisdone

Moderator

6,8

Terrorfilm enligt standardformulär 1A, dock inte alls någon dålig sådan utan ett ganska habilt arbete. Den brittiska touchen känns fräsch och de båda huvudkaraktärerna presenteras tillräckligt väl för att man ska kunna placera dem i ett sammanhang. Även filmens 'bad guys' känns faktiskt någorlunda autentiska.

När halva filmen gått fastnar den i genrens alla klyschor och det blir rätt uppenbart hur svårt det är att skriva en tight historia som utspelar sig i en skog.

Jag har även sett den inledningsvis så oskuldsfulla kvinnan förnedras, kläs av för att sedan stappla omkring med blod och smuts över hela kroppen, lite för många gånger på sistone i liknande filmer.

Den lyckas ändå vara hyggligt spännande på sina ställen, har ett ganska väl genomarbetat klassperspektiv och förmedlar lite obehag med jämna mellanrum. Får nog ett godkännt betyg trots allt, även om det börjar kännas som att denna genre kan behöva vila ett tag. Iaf för mig.

Ändra inlägget!  Postad: 2008-11-17 21:55:42 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Piggy

Medlem

7,3

Jag tyckte att den var riktigt obehaglig och som "terrorfilm" en av de mest lyckade på senare år. Det som höjer den över mängden är välutvecklade karaktärer, bra skådisar och en talangfull regissör. Manuset har väl iofs vissa brister och stundtals blir det lite "over the top", men jag är på det stora hela imponerad. Vill man må dåligt så är den ett solklart val!

Ändra inlägget!  Postad: 2008-12-08 10:55:21 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Sabu

Medlem

5,5

Såg det här lilla guldkornet igår. Hade hört mycket gott om rullen och förväntningarna mer än infriades. Intressant att se hur karaktärerna utvecklas under filmens gång, speciellt präktiga skolfröken.
Bra skådespeleri rakt över och en film som kommer att stå i min hylla när den släpps.

Ändra inlägget!  Postad: 2009-01-20 13:29:15 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Tinboy

Medlem

4,9

Recension av den brittiska BD-utgåvan

Xboxlife, din dagliga dos av Xbox360
Pär Wirdfors, recensionsansvarig på dvdforum.nu

8 svar och 684 visningar sedan 2008-11-06 14:10:27
Sidor: [1] 

Aktivitet: 0 medlem(mar) varav 0 anonym(a) samt 30 gäst(er)

dvdforum.nu Diskussioner  »  Mjukvara  »  Utgåvor Sök | Hjälp | Regler | Logga in
Allmänna riktlinjer
Riktlinjer för aktuell avdelning

Utskriftsversion
Tipsa en kompis om denna tråd! Skicka till kompis
Posta ett svar!

Copyright © 1999-2010