Jag hade för mig att jag startade en tråd om den här för ett år sedan men hittar inget. Kanske bara tänkte.
Pee-wee Herman ska vara med:
citat:In an interview with MTVnews.com, Paul Reubens, who was cast to play a role in Life During Wartime, said the film's been pushed back three times now because there've been problems financing on the film. "If it gets made, I’m doing it - but I’m not sure. It’s gotten pushed three times,” he said. “To me it’s such a sad state of events that he can’t get that movie made. He’s such a talented guy.”
He describes the film as: "it’s characters from Welcome To the Dollhouse and Happiness whose paths converge. It’s all different people playing the same roles... I’m playing a role someone else played in one of those movies.” Sounds good to me. Let's hope he can pull this off.
http://members.aol.com/FearAndAnxiety/news.html
citat:Originally the film was said to be a “kind of sequel to — or riff on — ‘Happiness’, and to some extent ‘Welcome to the Dollhouse’.”
“Many of the characters from these movies unexpectedly beckoned to me, and so I have explored new ways of developing and enlarging their stories, with the intent to recast them from a fresh perspective,” Solondz said in a 2006 statement.
Det har jag mycket svårt att tänka mig. __________________________________ Nu har jag äntligen "funnit mig själv" som det brukar heta och fy vad jag blev besviken. -Daniel Ahlgren
Min filmlärare var tydligen grym kompis med Todd, men sen kände han, enligt honom själv, hela Hollywood. Men hur som, synd synd... Men huvudsaken är väl att Michael bay får göra mer film?
Kan ju bli hur bra som helst, satt och pratade om Happiness med min tjej igår, vi kom fram till att den lätt är topp tio genom tiderna, så går det här vägen blir vi mer än glada (eller hur man nu ska beskriva känslan man får av Solondz filmer )
If the rule you followed brought you to this, what good is the rule?
Lite nya rykten om skådespelare. Det verkar som att den faktiskt blir av nu i alla fall. Måste ha kommit någon pressrelease i dagarna eftersom det stod om den i någon svensk dagstidning.
Men... Demi Moore? __________________________________ Jag vill också dansa men inte än kanske sen. Det började kännas länge sen igår. Det kostar att ha kul jämt. Det kostar att ligga på sämst. - Markus Krunegård
Nya rykten om skådisar (hoppas att det bara är ett rykte )
Paris – hans nya indieprinsessa
Hilton får en roll i Todd Solondz nya film
Paris Hilton goes indie. Nu får hon en roll i Todd Solondz film – som sägs vara en slags uppföljare till den kontroversiella komedin "Happiness" från 1998.
Hiltons tidigare filmer har sågats vid fotknölarna – som ”House of Wax” eller ”The Hottie and the Nottie”.
Men nu tar indiefilmaren Todd Solondz henne under sina vingar.
Tillsammans med skådespelare som Allison Janney och Charlotte Rampling kommer hon att medverka i hans nya projekt som ännu inte fått ett namn. Enligt Hollywood Reporter beskrivs den som "delvis uppföljare, delvis variation" på Solondz kontroversiella men framgångsrika film "Happiness".
Vilken roll Paris Hilton kommer att spela är ännu oklart.
ScreenDaily säger samma sak. Ett par till namn dök upp där som jag faktiskt inte hade koll på att dom skulle medverka.
citat:Paris Hilton, Charlotte Rampling join cast of new Solondz picture
12 Nov 2008 00:09
Charlotte Rampling, Allison Janney, Ciaran Hinds and Paris Hilton have joined the cast of Werc Werk Works' upcoming Todd Solondz companion piece to his dark comedy Happiness.
The "part-sequel, par variation" to the 1998 release will also star Shirley Henderson, Renee Taylor, Michael Lerner, Michael Kenneth Williams, Chane't Johnson, Paul Reubens, Eric Wareheim and Chris Marquette.
East Coast-based Werc Werk Works is fully financing and producing the tale of dysfunctional relationships, which is currently underway in San Juan, Puerto Rico.
Werc Werk Works co-founder Christine Kunewa Walker is producing with Mike S Ryan and Derrick Tseng while Werc Werks Works co-founder and CEO Elizabeth Redleaf and vice president of production Ken Bailey are executive producers.
Här står Hilton inte med än: www.imdb.com/title/tt0808526/ Men man har uppdaterat sidan häromdagen och det står att den filmas nu. Kan det vara så att Hiltons eventuella medverkan var det som rodde produktionsbåten i hamn? __________________________________ - Vad är det i morgon? Torsdag? - Nä, onsdag. - Va?!
Tyvärr tror jag nog det är så. Om det inte är så tror jag att finansiärerna tror det. __________________________________ - Vad är det i morgon? Torsdag? - Nä, onsdag. - Va?!
citat:Tyvärr tror jag nog det är så. Om det inte är så tror jag att finansiärerna tror det.
Hennes senaste filmer har varit enorma floppar så eventuella finansiärer borde dra öronen åt sig. Vill Solondz säkra pengar finns det många skådespelerskor som är bättre val än Hilton. Dessutom står det ingenting om hur stor hennes roll är. Det hela kanske bara är ett pr-trick för att locka uppmärksamhet till filmen.
Han kanske vill göra en lite grövre film den här gången och såg A knight in Paris och tänkte "den där ställer upp på vad som helst".
citat:Hennes senaste filmer har varit enorma floppar så eventuella finansiärer borde dra öronen åt sig.
Det är möjligt. Har dålig koll på sånt. Hon kanske har mutat sig in. Hennes pappa ger Solondz pengar om han ger dottern en ny image. För visst är det sällan man läser hennes namn numera? Eller? Har jag fel där också? Mina enda nöjesnyheter är sid 401-409 på kanal 5:s text-tv. __________________________________ - Vad är det i morgon? Torsdag? - Nä, onsdag. - Va?!
Nu har imdb uppdaterat med massor av skådisar. Många av karaktärernas namn känns igen från Happiness. Titeln Life during wartime verkar inte säker längre. www.imdb.com/title/tt0808526/
Och så här står det på www.toddsolondz.com Eventuellt avslöjar man lite för mycket. Jag blir hur som helst otroligt sugen och tycker att 2009 ligger för långt borta.
citat:Ok, it's back to being referred to as untitled by its production company, but I'll just use Life During Wartime for now as a working title until a new one is announced. Here's the plot description from the official press release - it's pretty illuminating, but in following with what we've heard so far:
"The characters in this part-sequel/part-variation on HAPPINESS struggle to find a place for themselves in an unpredictable and volatile world. The past haunts the present and imperils the future: ghosts circle and loom, trouble and console. The question of forgiveness, and its limits, threads throughout a series of intersecting love stories, offering clarity and, possibly, alternatives to the comforts of forgetting. There is Joy (Shirley Henderson), who discovers her husband Allen (Michael Kenneth Williams) is not quite cured of his peculiar “affliction” and runs away, seeking solace and guidance from her mother and sisters; her former suitor, Andy (Paul Reubens), now deceased, but still never giving up in his effort to win Joy’s heart; her sister Trish (Allison Janney), who meets Harvey (Michael Lerner), a lonely divorced man on the cusp of retirement, and hopes that a new man in the house will bring stability to her fragile family; her sister Helen who feels victimized by both her family and her Hollywood success; her mother Mona (Renée Taylor), who can’t let go of her bitterness about men; Harvey’s son Mark (Rich Pecci), who struggles with social isolation and profound pessimism; Bill (Ciáran Hinds), Trish’s former husband, just released from prison and on a quest to reconnect with his son Billy (Chris Marquette); Jacqueline (Charlotte Rampling), the needy woman who forgoes caution in her desperate search for love; and Kristina (Chane’t Johnson), a fugitive from prison who can’t let go of her obsessive—albeit chaste—love for Allen. These and other characters and storylines as well—alternately funny and sad, outrageous and poignant—dovetail, expand, and collide to create a kaleidoscopic and emotionally resonant portrait of prisoners of love and life during wartime."
...They do keep using that phrase; maybe it will wind up being the title after all. Anyway, Solondz is also quoted as saying, "ten years have passed since Happiness, but I prefer not to be beholden to the literalness of time or circumstance. I like to tweak things, get at stuff from a fresh angle, and so, for example, some characters have aged five years, some twenty years, some histories have been altered, and I have allowed race not to be something set in stone. Of course, it’s a completely different cast. It’s more fun and interesting that way.”
__________________________________ - Vad är det i morgon? Torsdag? - Nä, onsdag. - Va?!
Ja, inte verkar han ha tänkt vara linjär eller göra det enkelt för sig i alla fall. Tycker det verkar riktigt intressant och förhoppningsvis kan Solondz smälla till med något som är lika bra som "Welcome to the Dollhouse" och "Happiness" igen.
Nu. Äntligen! Titeln verkar vara bestämd nu: Forgiveness. Enligt imdb är det post-production som gäller nu. Ändrar rubriken. Life during wartime är tydligen ett minne blott. www.imdb.com/title/tt0808526/
The playlist:
citat:Is Todd Solondz's new quasi/sorta sequel to 1998's "Happiness" now titled, "Forgiveness"?
Well, for one, the project formerly titled, "Life During Wartime," is now listed on IMDB as "Forgiveness" and ScreenDaily is reporting that Fortissimo Films has has acquired international rights from Werc Werk Works for the film which they also label by the new title. Sounds like this is the one.
Paris Hilton, Allison Janney, Ciaran Hinds, Charlotte Rampling, Shirley Henderson, Michael Kenneth Williams and Paul Reubens are among the cast as previously reported.
In a Werc Werk Works pdf we found online, Solondz says of the project. “Ten years have passed since HAPPINESS, but I prefer not to be beholden to the literalness of time or circumstance. I like to tweak things, get at stuff from a fresh angle, and so, for example, some characters have aged five years, some twenty years, some histories have been altered, and I have allowed race not to be something set in stone. Of course, it’s a completely different cast. It’s more fun and interesting that way.” There's also a long synopsis for the film as well that unveils a lot of the plot details.
Den tänker ju inte jag läsa, men varsågoda:
The characters in this part-sequel/part-variation on HAPPINESS struggle to find a place for themselves in an unpredictable and volatile world. The past haunts the present and imperils the future: ghosts circle and loom, trouble and console. The question of forgiveness, and its limits, threads throughout a series of intersecting love stories, offering clarity and, possibly, alternatives to the comforts of forgetting. There is Joy (Shirley Henderson), who discovers her husband Allen (Michael Kenneth Williams) is not quite cured of his peculiar “affliction” and runs away, seeking solace and guidance from her mother and sisters; her former suitor, Andy (Paul Reubens), now deceased, but still never giving up in his effort to win Joy’s heart; her sister Trish (Allison Janney), who meets Harvey (Michael Lerner), a lonely divorced man on the cusp of retirement, and hopes that a new man in the house will bring stability to her fragile family; her sister Helen who feels victimized by both her family and her Hollywood success; her mother Mona (Renée Taylor), who can’t let go of her bitterness about men; Harvey’s son Mark (Rich Pecci), who struggles with social isolation and profound pessimism; Bill (Ciáran Hinds), Trish’s former husband, just released from prison and on a quest to reconnect with his son Billy (Chris Marquette); Jacqueline (Charlotte Rampling), the needy woman who forgoes caution in her desperate search for love; and Kristina (Chane’t Johnson), a fugitive from prison who can’t let go of her obsessive—albeit chaste—love for Allen. These and other characters and storylines as well—alternately funny and sad, outrageous and poignant—dovetail, expand, and collide to create a kaleidoscopic and emotionally resonant portrait of prisoners of love and life during wartime.
Avslutning från playlist:
citat:Sounds like Paris Hilton's role if small if they mention eleven actors and not even a peep of her. Will we see "Forgiveness" this year? It's possible. The film is apparently already in post-production. Here's to hoping Solondz delivers something with a bit more staying power than "Palindromes," though we have to admit, once we got over our initial anger and outrage, the hatefulness of "Storytelling," turned out to be pretty amusing.
Har stort förtroende och gott öga till Todd, ser mycket fram emot denna (och har han satt in Paris Hilton så lär han använda henne på bästa - eller om man så vill, sämsta - sätt ). Kanske kan ta henne ur Razzie-träsket.
Vet inte - har faktiskt aldrig sett henne spela Men - utan att ha någon kärlek för henne i övrigt, verkligen inte - så bedöms hon nog extra hårt och alla vill se henne misslyckas för att hon är den hon är (känd för att vara känd).
Finns en hel del utbildade skådespelare jag är övertygad om är sämre men som inte nomineras då de inte är tillräckligt "kända" (det är ju bara roligt och OK att dissa kända personer).
Paris Hilton är nu borttagen ur rollistan hos imdb. __________________________________ Att snyta sig är nästan ett heldagsprojekt när man har mustasch.
Och nu har titeln ändrats tillbaka till Life during wartime. __________________________________ "När Reinfeldts kärlek till dansk barndisco och uppkomsten av stureplan.se faktiskt utgör den kulturella normen i Sverige så krävs det extremt lite för att framstå som pretentiös." - Andres Lokko
Jag vet inte om jag ska våga ändra titeln i rubriken en gång till. Men nu står det att den heter Life During Wartime och att den ska ha premiär på filmfestivalen i Venedig i september. Borde väl vara klaffat. Jag tar bort Forgiveness från rubriken.
www.imdb.com/title/tt0808526/ __________________________________ "När Reinfeldts kärlek till dansk barndisco och uppkomsten av stureplan.se faktiskt utgör den kulturella normen i Sverige så krävs det extremt lite för att framstå som pretentiös." - Andres Lokko
__________________________________ "När Reinfeldts kärlek till dansk barndisco och uppkomsten av stureplan.se faktiskt utgör den kulturella normen i Sverige så krävs det extremt lite för att framstå som pretentiös." - Andres Lokko
Fick pris för bästa manus i Venedig. __________________________________ "När Reinfeldts kärlek till dansk barndisco och uppkomsten av stureplan.se faktiskt utgör den kulturella normen i Sverige så krävs det extremt lite för att framstå som pretentiös." - Andres Lokko
Den verkar fortfarande inte ha fått ordentlig premiär någonstans, men nu kommer den att visas på Göteborgs filmfestival 29-31/1. Grattis göteborgare! __________________________________ I don't want more choice, I just want nicer things!
Någon som såg den i Göteborg och kan komma med en spoilerfri rapport?
Blev den uppköpt av Folkets Bio eller något annat företag med god smak? __________________________________ I don't want more choice, I just want nicer things!
Jag såg den på Göteborgs filmfestival, och tyvärr blev jag lite besviken. Kanske hade jag för höga förväntningar. Den är klart sevärd, men det är ju ofrånkomligt så att man jämför den med Happiness, och då ligger den inte i samma division.
Det kanske fanns en tanke med att inte återanvända samma skådespelare som i Happiness, men jag hade nog föredragit om man så långt som möjligt försökt få tillbaks samma skådisar. Speciellt pappan i familjen kändes som en helt annan karaktär.
Jag är övertygad om att tycker man om Todd Solondz, så lär man tycka om Life during wartime mer eller mindre. I likhet med de flesta av Solondz filmer så saknade jag ordentlig helhet och filmen lämnas lite oavslutad, men dialogen är skarp och humorn är kolsvart. Solondz är duktig på att skapa intensitet i sina dialogscener.
Jag föredrar nog Palindromes något då den engagerade något mer som helhet. ___________________________________________________________ _________ Darla: Shh. Sh. That wasn't Angel. Darla: Wasn't Angelus either. Angel, Redefintion, 02x11
Någon som snappat upp någon nyhet om när den kan tänkas dyka upp på bio eller dvd? __________________________________ I don't want more choice, I just want nicer things!
Men eftersom jag är pessimist ser jag givetvis någonting negativt i det också. Just nu går jag runt och längtar efter sommarsemestern och inser att jag kommer att längta efter slutet av semestern för att jag äntligen ska få se Life During Wartime då. Tiden känns så kort. __________________________________ I don't want more choice, I just want nicer things!
Plötsligt känns det verkligt att den faktiskt kommer att gå på svenska biografer. Den har fått åldersgräns (11 år) och allting. Hoppas att den inte bara går upp i Stockholm. __________________________________ I don't want more choice, I just want nicer things!
47 svar och 1875 visningar sedan 2008-07-09 19:44:50