Mediaprovider scandinavia AB
   Nyhetsbrev   Annonsera     
RSS feed

Allmänna riktlinjer
Riktlinjer för HD-format & HD-TV
sök i forumet! Sök | Hjälp | Regler | Logga in
  Posta ett svar!

Bästa (och sämsta) HD-släppen 2007
  Sidor: [1] 

Nytt inlägg sedan ditt senaste besök Ändra   
Ändra inlägget!  Postad: 2007-12-28 16:24:19 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Patsa

Medlem

6,3

Enligt High-Def Digest

Personligen skulle jag även tagit med 2001: A Space Odyssey (HD/BD) bland de bästa och Edward Scissorhands (BD) bland de sämsta.
Ändrat 2007-12-29 00:10:46 av Patsa

Ändra inlägget!  Postad: 2007-12-28 16:38:47 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Stuntman

Medlem

3,9

För mig som är alldeles ny när det kommer till High def och då speciellt HD DVD så var detta en sida jag verkligen behövde. Helt klart läsvärt!

Tack, Patsa

Min lista!

Ändrat 2007-12-28 17:31:38 av Stuntman

Ändra inlägget!  Postad: 2007-12-28 17:15:11 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Tinboy

Recensionsansvarig

5,0

Mad Max 2 transfern var allt annat än bra.

-Måste man ha bra filmsmak?
Min arbetskamrat Niklas.
Pär Wirdfors, recensent på dvdforum.nu

Ändra inlägget!  Postad: 2007-12-28 18:00:31 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Okänt

Borttagen

Okänt!

Den sämsta (jag har sett) är HD-transfern av "A Clockwork Orange". Den blev jag besviken på.

"I'll play it and tell you what it is later"
--Miles Davis--

Ändra inlägget!  Postad: 2007-12-29 00:08:45 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Patsa

Medlem

6,3

Joshua Zyber delar ut betyg till filmbolagen: Commentary: Year-End Studio Report Cards

Ändrat 2007-12-29 00:10:17 av Patsa

Ändra inlägget!  Postad: 2008-01-05 09:57:52 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Gallo

Medlem

6,3

Första utgåvan av Full Metal Jacket,är nog den med sämst bild jag sett.
Ändrat 2008-01-05 17:23:38 av Gallo

Ändra inlägget!  Postad: 2008-01-05 14:25:34 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Okänt

Borttagen

Okänt!

citat:
Första utgåvan av Full Metal Jacket då?
Ja? Vad är det med den? Kanske bör skriva vad det är som inte är bra? Om det nu är så att den är bra eller dålig enligt dig.

--Miles Davis--

Ändra inlägget!  Postad: 2008-01-06 08:14:57 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Lazarus

Medlem

5,7

Köpte Jagad, eftersom jag aldrig köpt på mig den på DVD, och den transfern var allt annat än bra. Visst är den animerad, men jag håller Happy Feet som den trevligaste utgåvan 2007, sett till bild.

Jag ska stilla alla stormar i min själ
bara dyningar ska gunga i godan ro
i mitt sinne ska orkanerna dö
vackert väder på Genesarets Sjö

/Gherry

Ändra inlägget!  Postad: 2008-01-06 08:48:13 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Okänt

Borttagen

Okänt!

Bladerunner är helt klart det maffigaste HD släppet i år! Bild och ljud är fantastiskt bra, samt är den ju skapligt efterlängtad.

Heroes säsong 1 och det underskattade släppet av Battlestar Galactica säsong 1 gillade jag också.

--Miles Davis--

Ändra inlägget!  Postad: 2008-01-06 12:12:43 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Fulci

Medlem

7,8

Tinboy: Hmm...kan det ha varit fel på din utgåva? Tycker den hade riktigt bra bild och tydligen tyckte High def det också som gav den en fyra! Har sett mkt sämre än den.
Min DVD-samling

Ändra inlägget!  Postad: 2008-01-06 12:49:58 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
svecaj

Medlem i Klubb DVD
Medlem

4,6

Michael Mackenzie (Whiggles.com) lista över hd-släpp sorterad fallande efter bildbetyget: http://whiggles.landofwhimsy.com/writings/hdimage.html

Han har även gjort en 10-i-topp-lista för dvdtimes: http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=66670
Ändrat 2008-01-06 12:53:30 av svecaj
10 svar och 1567 visningar sedan 2007-12-28 16:24:19
Sidor: [1] 

Aktivitet: 0 medlem(mar) varav 0 anonym(a) samt 1 gäst(er)

dvdforum.nu Diskussioner  »  High Definition  »  HD-format & HD-TV Sök | Hjälp | Regler | Logga in
Allmänna riktlinjer
Riktlinjer för aktuell avdelning

Utskriftsversion
Tipsa en kompis om denna tråd! Skicka till kompis
Posta ett svar!

Copyright © 1999-2010