Mediaprovider scandinavia AB
   Nyhetsbrev   Annonsera     
RSS feed

Allmänna riktlinjer
Riktlinjer för Off-topic
sök i forumet! Sök | Hjälp | Regler | Logga in
  Tråd stängd!

Intellektuell egendom, nu även ekobrottsling
  Sidor: [1] 2 3 4 5 6 7

Nytt inlägg sedan ditt senaste besök Ändra   
Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-02 14:28:07 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
weström

Medlem

4,5

Hej glada vanner! Jag sitter just nu i Vietnam pa en liten resa och fick helt ovantat en kommentar pa min reseblogg. Namligen:

Titeln ”Älska lagom” är min intellektuella egendom.

Intrång i upphovsrätten är brottsligt, med straffsatsen böter eller maximalt två års fängelse om brottet är uppsåtligt,
och straff kan inträda även för medhjälpare, och dit hör illustratörer.

Innan man producerar eller illustrerar nya upphovsrättsliga verk är det brukligt att efterforska att inga intrång sker, och en titelsökning på ”Älska lagom” på Google ger 485 träffar.

Redigera omedelbart bort uppgiften att du har illustrerat ”Älska lagom” på:
ed.blogg.se/m_052006.html
ed.blogg.se/m_022006.html

Jag och Älska lagoms illustratörs förväntar oss att intrånget upphör med omedelbar verkan.

Ref: http://sv.wikipedia.org/wiki/Lena_Holfve där Älska lagom, Rabén&Sjögren Bokförlag AB anges.

Vänligen

Författarinnan Lena Holfve

slut.

Lena har alltsa googlat fram en annan blogg dar inlaggen:

Ratata
Lyssnar på Ratata medan d sitter i soffan och jobbar med ett dvd-omslag för en kortfilm som heter "Älska lagom". Jag har gjort mig fin för gå ut i den iskalla sommaren och se band vid universitetet. Men jag är seg. Jag är ta mig fan alltid trött. Jag förstår inte. Vad ska man göra för att bli pigg. Jag sover typ 9 timmar per natt.
Igår rakade jag av d allt det fina lockiga håret (på huvudet, haha) så nu är det bara en halv cm kvar. Fin fint. Han är en babe! Min babe! Mohahaha.

Dagens låt: Ratata "Drömmar" Har säkert redan haft den som dagens låt, men vem fan håller reda på sånt.

// e

samt.

Jag hatar att skriva en rubrik
Vad är det för dag? Torsdag? Känns lite som måndag.
Jag har nästan gjort klart baksidan till Älska Lagom dvd:n.
Svensk bevakningstjänst ringde idag igen, jag ska dit 09:00 på tisdag och skriva in mig så att jag blir anställd. Jag skulle tydligen få börja jobb och lära mig allting snarast och så frågade hon om jag skulle ha något emot en halvtids anställning! Eeeeh nej!
Jag måste leta reda på ett papper tills dess. Ett papper som bevisar att jag har ordningsvakts utbildning.
Hoppas jag inte har kastat det.

Dagens låt: Regina Lund - We Don't Need Another Hero

Blev tvungen att rätta några stavfel för e blev tokig.

// d

slut.

Jag har alltsa gjort omslaget till en person vars kortfilm tydligen heter samma som denna persons bok. Vad ar det som galler? Har Lena ratt? Tacksam for svar.
Ändrat 2007-04-16 08:32:48 av weström

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-02 15:13:09 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Zardoz

Medlem

5,5

Jag är absolut ingen expert, men för mig låter det inte som att du borde ha några problem. Däremot skulle jag kunna tänka mig att den som gjort filmen kan få det.

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-02 15:39:48 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Gamle Rödskägg

Medlem

3,4

Jag har svårt att tänka mig att du skulle kunna vara i farozonen bara för att du har skrivit på en blogg att du gjort omslaget till en kortfilm som din kompis har producerat.

Måhända att personen som gjort filmen kan ha gjort fel och att omslaget då kanske inte går att använda vid eventuell försäljning av DVD'n, men att blogginläggen skulle behöva redigeras låter ju fullständigt vansinnigt. Jag tror du kan ta det lugnt.

---------------------------------------------------------------------------------
It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious. - Bill Hicks
Ändrat 2007-04-02 15:40:53 av Gamle Rödskägg

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-02 15:52:43 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
JonasAronsson

Medlem

6,2

Jag hade svarat genom att ge numret till hennes lokala polisstation så hon kan anmäla detta. Detta eftersom du inte har ett endaste dugg att oroa dig om. Stå på dig!

Jonas Aronsson - Moderator, nyhetsskribent och recensent
Min dvdforum- & filmblogg

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-02 16:09:21 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
battra

Medlem

4,6

Det låter inte speciellt troligt att upphovsrättslagstiftningen skulle vara så pass hård att en man kan hindra en kombination av två ord att användas av någon annan. Det finns ju f.ö. massor av exempel på filmer, böcker, låttitlar etc. som heter samma sak som andra verk.

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-02 16:15:40 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Mattias

Medlem

2,9

FET DISCLAIMER: Jag har ingen juridisk utbildning och nedanstående ska inte tolkas som juridisk rådgivning. Slut på Disclaimer

Det som gäller i det här fallet är URL, eller UpphovsRättsLagen och mer specifikt §50:

citat:

Litterärt eller konstnärligt verk må ej göras tillgängligt för allmänheten under sådan titel, pseudonym eller signatur, att verket eller dess upphovsman lätt kan förväxlas med förut offentliggjort verk eller dess upphovsman.

Den som var först med att offentliggöra ett verk med titeln Älska lagom skulle alltså kunna hindra andra från att offentliggöra ett annat verk med samma titel. En kortfilm med samma titel som en bok skulle kunna ses som renommésnyltning.

Det förutsätter dock att kortfilmen ifråga faktiskt offentliggjorts, vilket verkar vara fallet när det får ett DVD-omslag. Så behöver nödvändigtvis inte vara fallet, om det rör sig om distributionsex till filmbolag, dvs att man försöker få någon att marknadsföra filmen. Då blir det upp till det bolag som köper in rättigheterna att kontrollera om något upphovsrättsintrång uppstår och i det läget att köpa rättigheterna till namnet eller byta namn.

Även paragraf 51 är intressant:
citat:

Om litterärt eller konstnärligt verk återgives offentligt på ett sätt som kränker den andliga odlingens intressen, äger domstol på talan av myndighet som regeringen bestämmer vid vite meddela förbud mot återgivandet. Vad nu är sagt skall ej gälla återgivande som sker under upphovsmannens livstid. Lag (1978:488).

Så länge du inte deltar i återgivandet (dvs distributionen) kan du inte ställas till ansvar. Det vore givetvis helt barockt om man skulle kunna dömas till upphovsrättsintrång för att man hjälpt någon annan med illustrationer. Det är inte ditt ansvar, utan ansvaret ligger hos producenten av kortfilmen.

Däremot begår producenten av filmen troligen ett upphovsrättsintrång om filmen distribueras.

(Vilket inte gör mig mindre övertygad om min åsikt i upphovsrättsfrågor, men det är en annan diskussion som vi inte behöver ta i den här tråden)

EDIT:Tillägg: Det finns inget automatiskt skydd, i den meningen att alla förhindras från att använda en redan använd titel. Det måste finnas en sammanblandningsrisk, vilket det skulle kunna finnas med en film som heter samma sak som en bok.

Edit2: Hos SLFF (Sveriges LäromedelsFörfattares Förbund) kan man läsa mer.

Edit3: Däremot är titeln givetvis inte hennes intellektuella egendom. Den har ingen verkshöjd, utan det handlar om sammanblandningsrisken. Observera även att detta skydd inte har någon tidsgräns, vilket innebär att om någon bedömer att det råder en sammanblandningsrisk så kommer man aldrig någonsin att kunna göra en film med den titeln.

Edit4: Däremot ogillar jag starkt hennes attityd. Jag lär ju inte köpa fler böcker av henne efter det här, om vi säger så...

--
Mattias Lönnqvist, moderator, dvdforum.nu
0.999... = 1 och tycker ni annorlunda har ni fel
Ändrat 2007-04-02 16:26:19 av Mattias

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-02 16:58:51 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Sprucetwig!

Medlem

6,6

Tanten har alltså suttit och letat efter folk som använder titeln på hennes 23 år gamla bok om fosterbarn? Det låter nästan lite sorgligt.

Jag skulle gjort som JonasAronsson föreslår och samtidigt tala om att älska lagom kommer nämnas i varenda blogpost i fortsättningen.

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-02 17:15:21 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
jaghetergustav

Medlem

1,5

Jag har skrivit "Älska Lagom".

Älska Lagom (där gjorde jag det igen)!

Allvarligt talat, vad är människans problem? :>

fyrtiotusen meter spräng-gevär
Ändrat 2007-04-02 17:16:05 av jaghetergustav

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-02 18:24:47 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
RallyHarry

Medlem

3,8

Synd att jag inte har en blogg. I så fall skulle jag genast skriva i den att mitt arbete med musikalen / läskedrycken Älska Lagom (som delvis handlar om barn i fosterhemsmiljöer) går som en dans, och jag räknar med att ha de färdiga produkterna ute till försäljning och tillhörande konsumtion lagom till midsommar. Det vore roligt att se om man kunde bli polisanmäld för det.

Undrar om inte bara Lena Holfve vaknat på fel pungkula idag.
Ändrat 2007-04-02 18:25:18 av RallyHarry

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-02 21:20:02 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
avalanche

Visa profil!
Medarbetare

3,0

Dessutom kan din blogg betraktas som ett journalistiskt verk och med tanke på det du skrev knappast kan anses inkräkta på hennes rättig- och friheter är det frågan om inte hon är inne och naggar på din yttrande/pressfrihet.

-::-::-::-::-::-::-::-::-::-
Joakim

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-02 23:27:09 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Mattias

Medlem

2,9

Avalanche: Bara om Weström har ett utgivarbevis, vilket jag betvivlar eftersom det är ovanligt med bloggar med utgivarbevis (det finns dock)

--
Mattias Lönnqvist, moderator, dvdforum.nu
0.999... = 1 och tycker ni annorlunda har ni fel

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-03 06:52:46 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
avalanche

Visa profil!
Medarbetare

3,0

mattias: Korrekt - men det bör man egentligen som seriös bloggare skaffa sig (utgivarbevis) - däremot vet jag inte om någon blogg har blivit fälld för att inte ha en dylik ännu. Företaget bakom kreditupplysningssajten ratsit saknade utgivarbevis och detta kommer förmodligen att testas juridiskt inom kort. Ratsit försöker använda sig av yttrandefrihetslagen/tryckfrihetslagen för att slippa lyda under kreditupplysningslagen.

Nu är det pecis som Mattias skriver att de flesta bloggare saknar utgivarbevis - förmodligen kommer det i framtiden bli vanligare. Evis politikers bloggar kan man redan idag förvänta sig (men inte ens där är det en självklarhet) ha utgivarbevis.

Med ett utgivarbevis följar att det finns en ansvarig utgivare och vissa bloggar vill nog inte ståta med en sådan
Joakim

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-03 08:16:29 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Senappi

Medlem

1,4

Hm...
Älska lagom -> scanner -> PDF -> piratebay.
Då skulle jag förstå om tanten blir grinig.

Nu verkar det bara som om hon inte fattar.

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-03 15:51:27 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Richard Jacobsson

Medlem

3,3

Det finns inte något varumärke med lydelsen "älska lagom" registrerat i Sverige enligt PRV.

http://www.prv.se/vmi/

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-03 15:58:40 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
alx

Medlem

4,7

Älska Lagom
...but even worse, it releases Satan

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-03 17:29:24 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Pongo

Medlem

5,3

Jag tycker det verkar som att tokan tror att weström uppger att han har illustrerat hennes bok.
Antingen förklarar du för henne att hon har fattat fel eller, vilket är roligare, ber henne dra dit pepparn växer (är det där du är nu, weström? :-))

EDIT! ALLVARLIGT! tantan borde ju veta vad hon tjattrar om: http://www.kulturpool.se/lena/arbetet.htm :-)
Ändrat 2007-04-03 17:34:33 av Pongo

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-08 06:49:18 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
weström

Medlem

4,5

Tack for alla kanon svar. Det har inte hant speciellt mycket jag fick ett likadant meddelande dagen efter pa bloggen och eftersom hon inte skriver nagon kontakt adress till sig sjalv har jag svarat pa hennes kommentar om att hon ska kontakta mig pa min mail istallet, vilket hon annu inte har gjort.

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-08 22:32:28 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Senappi

Medlem

1,4

Men det är ju JAG som illustrerat onanihandboken "älska lagom" genom att olla kaffefilter! Meningen var ju att vi skulle minska antalet oplanerade graviditeter.

Ska tamejtusan stämma någon.

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-09 11:48:09 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
knopp

Medlem

2,1

Om man söker på älska lagom i google så kommer denna tråd på 2:a plats. Jag tror inte du behöver förklara hur du ställer dig i frågan Weström.

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-09 11:51:39 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
karja

Medlem

3,1

Åh Lena tack för helgens skratt, skönt att folk fortfarande vågar bjuda på sig!!
Kontakta henne och se hur det står till. Har hittat telefonummer, fax, adress, epostadress och icq på nätet.

”And the parents need not to worry about, you know...
Um, as matter a fact, maybe they nee, maybe they do...
There´s a couple of things in it that the parents, SHOULD worry about...
FUCK IT, buy it anyway!"

Dr. Dre om nakenscenerna på Up In Smoke Tour dvdn
Ändrat 2007-04-09 11:52:36 av karja

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-09 13:34:24 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
perb

Medlem

1,9

Passa er allihop så inte Lena Holfve kommer och dänger er i huvudet med sin fina juridikbok!

-------------------------------------
Dyslectics have more fnu!

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-09 14:34:00 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
verner

Medlem

2,3

Oh du milde!

inlägget ovan lockade fram ett riktigt vrålgarv.
Tack för att ni förgyller min vardag!

(och nej jag kan inte heller tänka mig att du ligger det minsta illa till, jag funderar faktiskt även på om det verkligen föreligger en sammanblandningsrisk mellan ett litterärt verk och en film.)
Ändrat 2007-04-10 21:19:13 av verner

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-09 15:10:02 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Revolutions

Medarbetare

6,2

Herregud vilken rolig tråd! Jag måste nog också skriva lite om Älska Lagom på min blogg o kolla om hon nappar!

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-09 20:53:54 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
avalanche

Visa profil!
Medarbetare

3,0

Jag undrar om inte hela frågan går att lösa genom att ifrågasätta om frasen "älska lagom" verkligen uppfyller kraven för verkshöjd. Även om dessa krav i Sverige är synnerligen låga så låter två tämligen ordinära svenska ord kombinerade med varandra som ett fall där verkshöjd ej uppnåtts.
Joakim

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-09 22:43:23 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Archangel

Medlem

6,4

Min första tanke är att hon behöver lära sig att älska lite lagom...

Hoppas du får svar av henne! Vill höra hur det går med den rättsliga processen.

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-10 11:29:46 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
dayisdone

Forumansvarig

6,8

Jag har stått i mailkontakt med Holfve sedan denna tråd dök upp. Är ni intresserade av hennes svar?

(måste medge att jag är en smula nervös för att återge henne i den här tråden då hon ju verkar ganska hetisg på det där med egendom. Vad är det som gäller?)

Agnes, don't tell them what we did!

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-10 12:20:39 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
jaghetergustav

Medlem

1,5

Skriv!!

fyrtiotusen meter spräng-gevär

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-10 12:39:46 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
ryst

Medlem

3,8

fram med texten

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-10 12:58:51 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Senappi

Medlem

1,4

Är det inte lite fult att publicera en privat konversation så där? Äh, skit samma, det var ju hon som började muppa sig.

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-10 15:05:54 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
perb

Medlem

1,9

dayisdone: Betyder det att hon läser den här tråden? I så fall:

Välkommen till DVDForum, Lena! Hata oss inte för att vi driver lite med dig och dina juridikkunskaper. Älska oss inte heller för mycket så att du börjar spamma sönder forumet. Faktiskt vore det bäst om du bara älskade oss lagom.

-------------------------------------
Dyslectics have more fnu!

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-10 16:16:29 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Revolutions

Medarbetare

6,2

perb - app app app! Nu använde du hennes namn Lena, det kan bli oroligheter tänk dig för!!

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-10 16:25:21 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Darya

Medarbetare

3,4

Älska lagom!

---
wa wa wee wa!
min blogg | filmdagboken

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-10 16:32:49 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Senappi

Medlem

1,4

Vore ju roligt om den här tråden kunde spöa alla andra framgooglade sökresultat för "älska lagom" - sätt igång och länka hit.

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-10 16:34:21 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
lets see it in thx

Medlem

5,4

Tycker det borde bli mer kärlek i den här tråden.

ÄLSKA LAGOM!
Ändrat 2007-04-10 16:35:56 av lets see it in thx

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-10 16:49:57 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Pongo

Medlem

5,3

Jag har skrivit en dikt som heter "Älska lagom", någon som vill illustrera den?

Älska lagom
Älska till vardags men inte till fest
Älska på dagen
Älska med magen
Älska ordentligt men lagom är bäst

Jag är inne på att ändra titeln till "Smala älgko" eftersom jag känner på mig att lagens lagom långa arm kan tänkas vara ute efter mig.

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-10 17:19:05 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
anundi

Medlem

3,6

Häpp! Lite småaktigt av Lena. Gör ont i magen när jag ser sånt här...

Storhetsvansinne!

Älska lagom != lagom ilska.

Andreas Anundi - auktioner, dvdforum.nu
Ändrat 2007-04-10 17:21:47 av anundi

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-10 17:21:12 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Senappi

Medlem

1,4

Pongo - jag har gjort en bild jag kallar "lagom älskad - älska lagom" som du kan använda till att din fina dikt.

Lägg märke till dom lagom stora hjärtana, jag har lagt ner hela min själ på det här konstverket
Ändrat 2007-04-10 17:23:00 av Senappi

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-10 18:26:24 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
RallyHarry

Medlem

3,8

Jag vill gärna också bidra med en bild. Jag hoppas den kan medverka till en trevligare stämning mellan Holfve och Weström. Jag kallar den Älska Lagom.

Edit: Bild borttagen efter begäran av upphovsrättsinnehavare.

Dayisdone, ut med språket!!
Ändrat 2007-08-07 20:11:28 av Mattias

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-10 20:14:39 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
dayisdone

Forumansvarig

6,8

EDIT: Jag raderade innehållet tillslut, det kändes inte riktigt 100...

Agnes, don't tell them what we did!
Ändrat 2007-04-11 10:35:57 av dayisdone

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-10 20:35:56 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
RallyHarry

Medlem

3,8

Hohoho!! Älska Lagom II... Underbart!! Nu måste hon ju fan stå vid sitt ord och släppa en bok vid den titeln också. Vilken äkta, mysig, klassisk surkärring! Jag kurrar av välbehag när folk hotar med repressalier som andra kommer stå för, själv är dom ju så snälla som inte skickar ut räkningar och så vidare..

Kan du inte be henne utveckla det där om de f.d journalisterna som ska göra mos av unga illbattingar? Det stycket intresserade mig mycket.
Ändrat 2007-04-10 20:36:47 av RallyHarry
244 svar och 27635 visningar sedan 2007-04-02 14:28:07
Sidor: [1] 2 3 4 5 6 7

Aktivitet: 0 medlem(mar) varav 0 anonym(a) samt 1 gäst(er)

dvdforum.nu Diskussioner  »  Övrigt  »  Off-topic Sök | Hjälp | Regler | Logga in
Allmänna riktlinjer
Riktlinjer för aktuell avdelning

Utskriftsversion
Tipsa en kompis om denna tråd! Skicka till kompis
Tråd stängd!

Copyright © 1999-2010