Mediaprovider scandinavia AB
   Nyhetsbrev   Annonsera     
RSS feed

Allmänna riktlinjer
Riktlinjer för Utgåvor
sök i forumet! Sök | Hjälp | Regler | Logga in
  Posta ett svar!

Svart katt, vit katt släpps 070221
  Sidor: [1] 

Nytt inlägg sedan ditt senaste besök Ändra   
Ändra inlägget!  Postad: 2007-02-14 12:49:32 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
psychonova

Medlem

4,3

Enligt Discshop så släpps Emir Kusturicas Svart katt, vit katt den 21/2. Detta är en film jag alltid velat se och som många av mina kompisar älskar, så det är på tiden att den får en release.

Utgåvan verkar tämligen extramaterialsfattig, men jag är mest intresserad av ljud och bild.

"I believe the common denominator of the universe is not harmony, but chaos, hostility and murder."
- Werner Herzog, Grizzly Man

Ändra inlägget!  Postad: 2007-02-21 00:14:42 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Emm

Medlem

8,5

Eller rättare sagt "…på tiden att den får en *ny* release" -- den släpptes på R2SE för ett par år sedan, men förmodligen i en liten pressning då den varit OOP rätt lång tid. Förra vändan var det dessutom 1.66:1, och nu verkar det vara 1.85:1, så det skall bli skönt med en liten uppdatering. :-)

Kan vi bara få Zigenarnas tid nu också tack..?
Ändrat 2007-02-21 00:15:24 av Emm

Ändra inlägget!  Postad: 2007-02-23 23:48:38 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Okänt

Borttagen

Okänt!

Verkar som att nyutgåvan är slutsåld på en del siter innan den ens har funnits tillgänglig för köp. T.ex. så anger Discshop att den är slutsåld på Dvdpris, trots att den fortfarande endast går att boka. Men den går redan att köpa på andra siter. Intressant är att omslagsbildens baksida anger en DTS-symbol, fast DTS ljud finns ej med i ljudspecifikationerna. Dock anger Pan Visions hemsida att utgåvan ska ha DTS-ljud.

http://www.panvision.se/o.o.i.s?id=35&product=5900017

Ändra inlägget!  Postad: 2007-03-05 19:13:27 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Okänt

Borttagen

Okänt!

Upptäckte idag att min "nya" utgåva verkar vara den gamla utgåvan. Dels så finns det endast svensk textning och bara ett stereospår (som på den äldre utgåvan), bilden verkar inte vara anamorfisk (PowerDVD anger letterbox och 4:3 som bildformat) och något DTS-spår finns ej. Det finns dock en DTS-logga tryckt både på omslagets baksida och på discens ovansida. Så det verkar onekligen som att man pressat den gamla discen, men med det nya "trycket".

Någon annan med "nyutgåvan"som råkat ut för det här?

Ändra inlägget!  Postad: 2007-03-07 17:26:45 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Cortez the Killer

Medlem

6,3

MalcolmX7,

Säg nu inte detta. Struntade i att köpa den gamla utgåvan i väntan på en ny bättre.

Ändra inlägget!  Postad: 2007-03-07 17:54:36 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Emm

Medlem

8,5

Suck, jag har nu fått bekräftat från Triangelfilm att det är ett feltryck på omslaget... De hade så bråttom att få ut filmen på nytt att de valde att nöja sig med den master som fanns direkttillgänglig (den gamla) i stället för att köpa in en ny anamorfisk master från England. Synd, jag hade annars bytt ut min gamla eftersom den inte är anamorfisk.

Jag fick även veta att de arbetar på att få fram en svensk utgåva av Zigenarnas tid, men att det är problem med att hitta den som har de svenska rättigheterna (tydligen vet inte ens Emir Kusturica detta)... Så om någon här har koll, hör av er till Triangelfilm och berätta!

Ändra inlägget!  Postad: 2007-03-07 18:11:42 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Cortez the Killer

Medlem

6,3

Hur är det med bilden?

1.66:1 eller OAR 1.85:1?

Ändra inlägget!  Postad: 2007-03-07 18:15:18 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Emm

Medlem

8,5

På den gamla utgåvan står det 1.66:1, 4:3 Letterbox (samt därunder, helt felaktigt, Anamorfisk) på omslaget, men hur man verifierar bildratiot rent fysiskt på skivan har jag tyvärr ingen aning om...

Ändra inlägget!  Postad: 2007-03-10 00:34:55 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Okänt

Borttagen

Okänt!

Lämnade tillbaka utgåvan till Discshop som skulle kontrollera om det var den äldre utgåvan. De skulle också kontrollera om ersättningsexemplaret var felaktigt innan de skickade det till mig. Nu förstår jag att jag tyvärr inte kommer att få någon ny korrekt utgåva.... Synd, då även jag hade avvaktat med att köpa denna film tills en bättre utgåva blev tillgänglig.

Ändra inlägget!  Postad: 2007-03-10 08:41:06 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
daniel

Medlem

5,2

Den nya är icke-anamorfisk och ljudet är precis så mycket ur synk att man sitter och tänke rpå det hela tiden.

Jag tänkte storma triangelfilms kontor med facklor och högafflar, vem är med mig?!

daniel
DL. Kultur

Ändra inlägget!  Postad: 2007-03-10 09:36:45 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
svecaj

Medlem i Klubb DVD
Medlem

4,6

För de som klarar sig utan svensk text finns Artificial Eyes-utgåva: http://www.dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=61711

Ändra inlägget!  Postad: 2007-03-10 09:55:18 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
psychonova

Medlem

4,3

Synd att ljudet var kasst på UK-utgåvan också. Eller kanske inte kasst, men bara 2.0 iaf. Jag fortsätter vänta på en bra release.

"I believe the common denominator of the universe is not harmony, but chaos, hostility and murder."
- Werner Herzog, Grizzly Man

Ändra inlägget!  Postad: 2007-03-15 11:52:07 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Okänt

Borttagen

Okänt!

Pratade nyligen med Discshop och enligt den informationen de har fått så har man dragit tillbaka nyutgåvan för att pressa en ny korrekt utgåva. De hade tyvärr inget releasedatum, men det låter åtminstone lovande att det finns vissa indikationer på att Triangelfilm har uppmärksammat problemet och vidtagit åtgärder för att korrigera det.

Ändra inlägget!  Postad: 2007-03-15 12:02:20 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Emm

Medlem

8,5

Som jag skrev i mitt andra inlägg ovan (sjätte totalt) så var jag i kontakt med Triangelfilm direkt i förra veckan om detta och fick då beskedet att den nuvarande nyutgåvan tyvärr fortfarande är den aktuella, men det är ju inte omöjligt att något plötsligt hänt som gör att man nu omprövat sitt beslut. Den som vill ta upp frågan på nytt med Triangelfilm kan ringa Eva Esséen på tel. 08-440 14 52 (se http://triangelfilm.se/main_contact.htm ) -- ju fler som pressar på desto bättre! Och glöm i så fall inte att tjata lite om Zigenarnas tid också... :-)

Ändra inlägget!  Postad: 2007-03-15 12:21:04 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Okänt

Borttagen

Okänt!

Jag har sett ditt inlägg. Det var därför jag ringde till Discshop. Hade tänkt att kräva pengarna tillbaka då det verkade som att det inte skulle komma en korrekt utgåva inom snar framtid. Jag nämde då för Discshop att du hade pratat med Triangelfilm, men Discshop trodde att det var inaktuell information för den infon de hade fått tydde på att en korrekt utgåva är på G.

Och om nu Triangelfilm har dragit tillbaka nyutgåvan, så verkar det lite märkligt att göra det om de fortfarande tänkt pressa en "felaktig" utgåva?

Ändra inlägget!  Postad: 2007-03-18 19:04:16 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Emm

Medlem

8,5

Jag håller med, det låter onekligen märkligt. Prova att ringa du med till Triangelfilm (se tel. nr. ovan) så får vi se om det har skett någon förändring, det vore ju fantastiskt om de har ändrat sig och fått tag i en annan (den engelska?) mastern och nu ämnar göra en ompressning!

15 svar och 984 visningar sedan 2007-02-14 12:49:32
Sidor: [1] 

Aktivitet: 0 medlem(mar) varav 0 anonym(a) samt 1 gäst(er)

dvdforum.nu Diskussioner  »  Mjukvara  »  Utgåvor Sök | Hjälp | Regler | Logga in
Allmänna riktlinjer
Riktlinjer för aktuell avdelning

Utskriftsversion
Tipsa en kompis om denna tråd! Skicka till kompis
Posta ett svar!

Copyright © 1999-2010