Mediaprovider scandinavia AB
   Nyhetsbrev   Annonsera     
RSS feed

Allmänna riktlinjer
Riktlinjer för Utgåvor
sök i forumet! Sök | Hjälp | Regler | Logga in
  Posta ett svar!

Alejandro Jodorowsky DVD´s
  Sidor: 1 2 3 [4] 

Nytt inlägg sedan ditt senaste besök Ändra   
Ändra inlägget!  Postad: 2007-01-10 00:42:48 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
nin

Medlem

9,0

Men frågan är exakt vad han har gjort. Svårt att veta det av den texten. Det får man se sen när, om dessa kommer.

"That's the beauty of argument, if you argue correctly, you're never wrong"

Ändra inlägget!  Postad: 2007-01-10 02:57:48 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
DrDim

Medlem

7,4

Vi vet som sagt inte hur mycket han pratar om, dessutom är det ju extremt vanligt att färgsättningar förändras på dvd. Se bara på Fearless Vampire Killers som har en alldeles för blå ton på dvdn. Eller som de flesta HKL dvds som har en ton som ger skådespelarna en rosa ton många gånger.

Men att justera färger är väl naturligt så länge man försöker representera hur filmen bör ha sett ut eller såg ut på bio.
Jag förstår att Lucas ville ändra vissa saker men det är ju rent ut sagt löjligt hur många gånger det skett nu, därav den bittra tonen mot den gubben. Känns ju nästan som han vill att man ska prenumenera på hans uppdateringar. Men åter till topic, vi får helt enkelt avvakta och se.

Jag har iaf japanska dvdn som jag är rätt nöjd med av El Topo, Santa Sangre anchorbay dvdn duger också rätt bra. Men självklart drömmer man ju om bättre utgåvor.

Well, this is the .44 Magum Auto-Mag.
It holds a 300-grain cartridge.
And, if properly used, it can remove the fingerprints.

Ändra inlägget!  Postad: 2007-01-10 14:14:46 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
nin

Medlem

9,0

"Men att justera färger är väl naturligt så länge man försöker representera hur filmen bör ha sett ut eller såg ut på bio."

Precis! Det Lucas gör är något helt annat, där han ändrar om och om igen och det har inget alls med vad original iden var.

Ändra inlägget!  Postad: 2007-01-10 15:39:07 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
serpico

Medlem

7,0

Jag fick ju svar på mitt mail, det kom redan den 2/11 och lyder;

ABKCO Films is currently working with Alejandro Jodorowsky to restore the films “El Topo,” “The Holy Mountain,” and “Fando Y Lis.” The films will be released on DVD in the US in the first quarter of 2007. Until I have a firm release date, I am unable to supply any further details. However; we will let you know via email and you may check our website, www.abkcofilms.com periodically for additional information.

Thank-you for your interest and support.

Sincerely,
Amy Bancroft
Customer Relations
]www.abkco.com

Förlåt att jag glömt att lägga in det tidigare!

"-Oh, Eddie... Eddie... Eddie, why does everything we do have to end up in meaningless violence?!
-Because that´s the way we like it!!"
Ändrat 2007-01-10 15:42:14 av serpico

Ändra inlägget!  Postad: 2007-01-19 11:00:41 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
svecaj

Medlem i Klubb DVD
Medlem

4,6

Och så har vi ett släppdatum, i alla fall om man ska tro digitalbits, nämligen den första maj: http://www.thedigitalbits.com/#mytwocents

Delar av nyheten:
citat:
Anchor Bay will release a special limited edition collector's box set, The Films of Alejandro Jodorowsky, on DVD on 5/1 (SRP $49.98). The set will contain El Topo, The Holy Mountain and Fando Y Lis on DVD, fully restored and remastered from new HD transfers in anamorphic widescreen video, with Dolby Digital 5.1 and 2.0 audio. The box set will also include 2 music CDs containing the soundtracks for El Topo and The Holy Mountain, as well as a DVD of Jodorowsky's never-before-released first film, La Cravate.

Finns även ett preliminärt omslag:

Ändra inlägget!  Postad: 2007-01-19 12:53:03 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
dayisdone

Forumansvarig

6,8

Fantastiskt! Blir att boka den så snart möjligheten finns. Priset var inte alls speciellt farligt heller tycker jag.

Spännande med soundtrack också.

Agnes, don't tell them what we did!

Ändra inlägget!  Postad: 2007-01-19 20:21:43 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
daniel

Medlem

5,2

Jag är försiktigt optimistisk, jag hoppas verkligen det blir av så man kan uppgradera!
-----------
daniel
DL. Kultur

Ändra inlägget!  Postad: 2007-01-20 02:57:17 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
nin

Medlem

9,0

Jag väntar tills recensionerna

Ändra inlägget!  Postad: 2007-02-14 13:26:49 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
svecaj

Medlem i Klubb DVD
Medlem

4,6

Tartan släpper en R2-box med samma (?) innehåll:
citat:
El Topo (1970, 125 mins, Colour)
Features include:
- Original 1.33:1 format
- Digitally remastered and restored from the original negatives
- Optimum bitrate for outstanding playback quality
- Original Spanish Audio (Dolby 2.0 / Dolby 5.1); English Audio Option (Dolby 1.0)
- Newly created optional English subtitles
- Feature-length Jodorowsky Audio Commentary
- Jodorowsky on EL TOPO
- Original theatrical trailer

Holy Mountain (1973, 115 mins, Colour)
Features include:
- 2.35:1 Anamorphic Widescreen
- Digitally remastered and restored from the original negatives
- Original English Audio (Dolby 2.0 / Dolby 5.1)
- Restoration featurette
- ‘The Tarot’ featurette
- Deleted Scenes with Jodorowsky Audio Commentary
- Original theatrical trailer

Fando & Lis
Features include:
- Letterboxed 1.66:1 Format
- Digitally remastered and restored from the best available materials
- Newly-created optional English subtitles
- Jodorowsky’s rare 1957 short La Cravatte (21 mins, Colour, no dialogue)
- Restoration featurettes for both Fando & Lis and La Cravatte

Källa: http://dvdtimes.co.uk/content.php?contentid=64067
Ändrat 2007-02-14 13:28:16 av svecaj

Ändra inlägget!  Postad: 2007-02-15 11:32:20 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
dayisdone

Forumansvarig

6,8

R2-versionen finns att boka på Play, men den verkar inte bli speciellt billig - £47.99

Ändra inlägget!  Postad: 2007-02-15 14:54:47 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
nin

Medlem

9,0

Sedär, El topo var alltså 1.33:1 i original. Jag har alltid trott det, för en maskning skulle bli lite för tajt

Ändra inlägget!  Postad: 2007-02-15 14:56:25 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
svecaj

Medlem i Klubb DVD
Medlem

4,6

Definitivt. Blev lite orolig när jag läste informationen om att alla skulle presenteras i widescreen.

Ändra inlägget!  Postad: 2007-03-13 22:27:22 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
dayisdone

Forumansvarig

6,8

Nu är boxen även bokningsbar hos AxelMusic

Lite styft 320 kr inklusive frakt ska de ha.

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-23 16:27:28 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
svecaj

Medlem i Klubb DVD
Medlem

4,6

DVDTalk recenserar boxen (R1): http://www.dvdtalk.com/reviews/read.php?ID=27676
Ändrat 2007-04-23 16:27:44 av svecaj

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-26 22:29:44 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
argento

Medlem

5,8

Även DVD Beaver är entusiastiska.

-----------------------

"Bad luck is't brought by Broken Mirrors, but by Broken Minds"

Udo Kier, Suspiria.
Ändrat 2007-04-26 22:31:11 av argento

Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-26 22:38:32 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
dayisdone

Forumansvarig

6,8

Ska boka den när lönen kommer imorgon. Visserligen hade utförandet av själva boxen gärna kunnat få vara bättre, men allt extramaterial och den fina bildkvaliteten gör den ju ändå omissbar.

Ändra inlägget!  Postad: 2007-05-02 18:39:57 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Gorgoroth

Medlem

7,5

Å så härligt!
Det här har jag väntat på i flera år!

Ett ex. är bokat från Axelmusic
"See you in Disneyland"

Ändra inlägget!  Postad: 2007-05-03 19:26:23 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
allan_simpson

Medlem

2,2

Så har man fått hem boxen. .. Har väntat länge på att få se El Topo och The Holy Mountain. Äntligen.

mikaoikarinen.se
myspace
musik

Ändra inlägget!  Postad: 2007-05-03 22:17:28 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
argento

Medlem

5,8

Är den limiterad eller ej? Kan ju bli strykande åtgång
-----------------------

Udo Kier, Suspiria.

Ändra inlägget!  Postad: 2007-05-03 22:20:40 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
svecaj

Medlem i Klubb DVD
Medlem

4,6

Jag kan inte hitta någon information om att den skulle vara limiterad. Förövrigt fick jag också boxen idag.

Ändra inlägget!  Postad: 2007-05-03 22:21:00 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
serpico

Medlem

7,0

ahhh, min är beställd iaf!

det skall bli jäkligt kul att se dem igen!

nu blir det till att titta efter santa sangre också...

EDIT; köpte min på cd-wow, för 299skr, blev billigare än med frakt hos axelmusic...??

"-Oh, Eddie... Eddie... Eddie, why does everything we do have to end up in meaningless violence?!
Ändrat 2007-05-04 16:24:05 av serpico

Ändra inlägget!  Postad: 2007-05-04 10:32:44 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
emmistumpan

Medlem

6,3

Online!

Är det någon skillnad mellan:
Den som finns på Play
och den som finns hos Axel
?

(Bortsett från region och omslag så klart.)

Ändra inlägget!  Postad: 2007-05-04 11:09:28 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
svecaj

Medlem i Klubb DVD
Medlem

4,6

Förutom att Tartans utgåva är mycket dyrare så är det nog samma innehåll. Det finns vissa som befarar att Tartans utgåva är en NTSC->PAL-överföring vilket skulle innebära problem med ghosting.

Ändra inlägget!  Postad: 2007-05-04 11:32:02 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
emmistumpan

Medlem

6,3

Online!

Okej.
Det är alltså bäst att köpa den billigaste? Det låter ju bra.

Ändra inlägget!  Postad: 2007-05-04 15:44:25 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Almen

Medlem

5,4

Nice!

Skärmdumparna på dvdbeaver gav ju mersmak...

Ändra inlägget!  Postad: 2007-05-14 09:05:07 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Dunbar

Medlem

7,0

Recension av Tartans utgåva: DVD Times

Så många filmer, så lite tid...
Mina DVD-filmer

Ändra inlägget!  Postad: 2007-05-14 09:07:35 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
dayisdone

Forumansvarig

6,8

Beställde mitt exemplar igår, på R1. Är så grymt peppad på dessa filmer!

Någon som kikat på extramaterialet? Bra kommentarspår?

Ändra inlägget!  Postad: 2007-05-18 16:45:56 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
argento

Medlem

5,8

Bäverns jämförande mellan R1 och R2:

http://www.dvdbeaver.com/film2/DVDReviews30/The_Alejandro_Jodorowsky_Collection.htm

Citat:

Reviewed here by Gary Tooze, the US Region 1 - 6 DVD box differs with Region 2 Tartan 6 DVD box set on following points

Restored by Tartan, in the last half of 2006, from the only available digital source. The result is that the flickering present in the previous DVD edition, as well as much of the film sparkle and noise has been significantly reduced. As the other films, Tartan is more neutral and has no contrast boosting.

Additional material is an, once again, brilliant audio commentary - this time in English - by Jodorowsky, his short film from 1957, "La Cravate", also restored by Tartan late 2006, based on the novel by Thomas Mann, and restoration featurettes for both features. AB differs here by having the documentary “La Constellation Jodorowsky”, and having no restoration featurettes.
-----------------------

Udo Kier, Suspiria.

Ändra inlägget!  Postad: 2007-05-22 13:43:33 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
serpico

Medlem

7,0

kollade på La Cravatte igår, och gillade den. väldigt bra bild om man betänker hur de hittade den (på en vind?!) och skön estetik. redan där är människor objekt, snarare än levande varelser, vilket återkommer i Fando y Lis, som jag såg runt 40 min av igår. har inget omdöme om den ännu, skall se klart hela först.

gillar utformningen av boxen, den känns mer "hållbar" än en fold-out skulle göra...

hade även glömt bort att soundtracken för El Topo och Holy Mountain var med! en glad överraskning!

Ändra inlägget!  Postad: 2007-05-26 14:28:13 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
svecaj

Medlem i Klubb DVD
Medlem

4,6

Det har höjts röster för att AB:s utgåva inte alls ser ut så som bilderna på dvdbeaver visar, utan istället är mycket mer lik Tartans utgåva:

DVD Beaver - AB

VOGLER - AB (medlem på criterionforum) (I took my screen capture below with colour profile set to original i.e. no manipulation)

DVD Beaver - Tartan

Vogler - AB (vivid colour profile)

Källa: criterionforum
Ändrat 2007-05-26 14:28:56 av svecaj

Ändra inlägget!  Postad: 2008-09-20 00:12:19 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
argento

Medlem

5,8

Har inget nytt att komma med, vill bara säga hur mycket jag tycker om musiken till El Topo. Det är ju en blandning mellan allt från 20-tals jazz till vals och marscher.

Musiken har inte diskuterats så mycket i forumet, gillar ni det också?
-----------------------

Udo Kier, Suspiria.

Ändra inlägget!  Postad: 2008-09-22 23:08:13 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
argento

Medlem

5,8

Jag väntar på svar från kultfilmskännare som daniel, svecaj, dayisdone och Piggy.

Gillar ni musiken?

Det mystiska är att det verkar finnas två olika soundtracks, ett från bl a moviegrooves som innehåller några få låtar som inte finns med på box-filmmusiken.
-----------------------

Udo Kier, Suspiria.

151 svar och 9457 visningar sedan 2003-05-08 15:21:58
Sidor: 1 2 3 [4] 

Aktivitet: 0 medlem(mar) varav 0 anonym(a) samt 1 gäst(er)

dvdforum.nu Diskussioner  »  Mjukvara  »  Utgåvor Sök | Hjälp | Regler | Logga in
Allmänna riktlinjer
Riktlinjer för aktuell avdelning

Utskriftsversion
Tipsa en kompis om denna tråd! Skicka till kompis
Posta ett svar!

Copyright © 1999-2010