|
|

|
|
Postad: 2007-07-19 23:57:14
|
|
|
 |
|
JonasAronsson

Medlem

|
Det kallas för sommartorka. 
Jonas Aronsson - Moderator, recensent, nyhets- och artikelskribent. http://jonasaronsson.blogg.se
|
|
|

|
|
Postad: 2007-07-20 09:14:46
|
|
|
 |
|
bitbob

Medlem

|
Är det 100% säkert att det inte sitter någon fjortis med traumatiska upplevelser från diverse barnböcker och driver en personlig hatkampanj mot barnboksförfattarinnan och gör alla dessa utspel i Lenas namn?
För det är ett scenario som låter betydligt mer troligt i mina öron... _____________________________________________________________________________________ "- De hatar upphovsrätt. De är förmodligen fildelare allihop." /Lena Holfve - BitBob @ Plucera
|
|
|

|
|
Postad: 2007-07-20 09:44:35
|
|
|
 |
|
jla

Medlem

|
Att Mats Johansson nämnt Holfvetråden i sin riksdagsfråga, det hade jag missat! Det är ju fantastiskt! Han hade alltså börjat göra sig till åtlöje redan innan han kölhalats i bloggosfären för att han påstås ha sagt att han ville förbjuda bloggar. Han hävdar själv att han inte sagt det, men flera oberoende åhörare har uppfattat honom så, och han vill inte förtydliga eller diskutera vad han sagt.
Hans förslag om internetombudsman fick för övrigt en släng i Karin Rebas artikel i Dagens Nyheter om den senaste Internetcensurskandalen. Det kom en replik av Johansson dagen efter där han upprepade censurivrarnas vanliga "jag i ju själva verket för yttrandefrihet", och ett svar av Karin Rebas där hon förklarade vad hans förslag innebär.
Jesper (jla)
|
|
Ändrat 2007-07-20 10:07:19 av jla
|

|
|
Postad: 2007-07-20 10:16:42
|
|
|
 |
|
Okänt

Borttagen

Okänt!

|
Bitbob: Det är ju ett möjligt scenario. Men den bittra fjortisen har lite väl god tillgång till Lenas personliga mailbox för att det scenariot ska vara trovärdigt. Tycker jag helt personligen.
|
|
|

|
|
Postad: 2007-07-20 11:18:57
|
|
|
 |
|
Flash78

Deaktiverad

|
Började läsa denna tråd igårkväll. Har missat den helt tidigare. Och ja måste säga att denna tråd har bjudit på många skratt. Och de är bara sorligt att människan inte ger upp. You'll Never Walk Alone
|
|
|

|
|
Postad: 2007-07-20 11:22:48
|
|
|
 |
|
Straiter

Medlem

|
citat: Medlemmar börjar skriva till mig privat att det är obehagligt, har gått över styr och de ber om ursäkt. Andra skickar bajs på posten.
Lena Holfve, kommentar till artikeln på Dagens Media
Ok, erkänn nu. Vem Vilka är det som har skickat bajs till henne?

|
|
Ändrat 2007-07-20 11:28:03 av Straiter
|

|
|
Postad: 2007-07-20 11:55:05
|
|
|
 |
|
American Psycho

Medlem

|
Ge mig adressen ska jag skicka en löda
|
|
|

|
|
Postad: 2007-07-20 11:57:11
|
|
|
 |
|
alx

Medlem

|
citat: Ok, erkänn nu. Vem Vilka är det som har skickat bajs till henne?
Antagligen en fildelande person som hatar upphovsrätt.
...but even worse, it releases Satan
|
|
|

|
|
Postad: 2007-07-20 12:02:17
|
|
|
 |
|
Straiter

Medlem

|
Fast det är kanske dumt av mig att fråga. Personerna i fråga gjorde det förmodligen på fyllan, missbrukare som vi/de är, och kommer inte ihåg något av det.
|
|
Ändrat 2007-07-20 12:04:48 av Straiter
|

|
|
Postad: 2007-07-20 12:37:44
|
|
|
 |
|
Chesterfield

Medarbetare

Online!
|
citat:
citat: Ok, erkänn nu. Vem Vilka är det som har skickat bajs till henne?
Antagligen en fildelande person som hatar upphovsrätt.
Betyder det att de har skickat en låda med någon annans bajs? __________ "Jag... kallad av många medborgare i Linnestaden för legenden... för att kunna leva och verka i Sverige vill jag bo som det tillstår mig. Härmed vill jag att något hus på en av öarna i Göteborgs skärgård ställes till mitt förfogande."
|
|
Ändrat 2007-07-20 12:48:16 av Chesterfield
|

|
|
Postad: 2007-07-20 17:08:27
|
|
|
 |
|
knopp

Medlem

|
Citat från mitt tidigare inlägg:
citat: Till svar (från Hofve) fick jag att moderatorerna hetsade oss till att håna henne och att det var tydligt att de var alkoholister.
Jag har tyvärr aldrig hävdat att hon har anklagat alla på dvdforum för att vara alkoholister. Bara moderatorerna har blivit anklagade för detta.
_______________________________________________________ ...I will have you shaved, sterilized, and destroyed!
|
|
Ändrat 2007-07-20 17:12:18 av knopp
|

|
|
Postad: 2007-07-20 19:26:24
|
|
|
 |
|
Spiritual_Chaos

Medarbetare

Online!
|
men är det inte allmänt sant att moderatorerna här är alkoholister. Så har iaf alltid jag sett det, men kan ju ha fel.
Molkoms Folkhögskola 07-08: inriktning regi/prod
|
|
|

|
|
Postad: 2007-07-20 19:36:49
|
|
|
 |
|
knopp

Medlem

|
Det finns nog ingen förrutom Fru Holfve som hävdar det.
_______________________________________________________ ...and if you forget one thing i will have you shaved, sterilized, and destroyed!
|
|
|

|
|
Postad: 2007-07-20 20:04:33
|
|
|
 |
|
Revolutions

Medarbetare

|
herregud va komiskt! t o m på andra sidan världen .
att hon orkar? Hon gör ju bara bort sig själv så fort hon öppnar munnen och inget, INGET håller liksom. Vi borde stämma henne efter allt hon sagt om oss och sagt till pressen, uppenbarligen så har hon ju uppfattat allt helt fel eller så ljuger hon. Galna människa! _____________________________________ The Meaning is switched and the message is missing
|
|
|

|
|
Postad: 2007-07-20 23:45:13
|
|
|
 |
|
Flash78

Deaktiverad

|
Tycker de verkar rätt uppenbart att hon sitter och hittar på saker av vad jag har läst. Allt för att få oss att se ut som dåliga människor vilket inte e fallet. You'll Never Walk Alone
|
|
|

|
|
Postad: 2007-07-21 00:19:17
|
|
|
 |
|
JonasAronsson

Medlem

|
Nej då, hon hittar inte på ett endaste dugg. Jag är en grav alkoholist och allmän missbrukare som förutom att skicka bajs till henne även hetsar er medlemmar att skriva taskiga saker om henne. Lyssna inte på de där knasiga ryktena att jag är nykterist sedan gymnasiet, för det stämmer inte.
Jonas Aronsson - Moderator, recensent, nyhets- och artikelskribent. http://jonasaronsson.blogg.se
|
|
Ändrat 2007-07-21 00:29:42 av JonasAronsson
|

|
|
Postad: 2007-07-21 01:10:28
|
|
|
 |
|
perb

Medlem

|
Jonas: Vi vet att Lenas förmåga att uppfatta ironi är en smula begränsad så risken är uppenbar att hon gnuggar händerna och bättrar på sin polisanmälan (som hon förresten bara har pratat om, inte lämnat in!?) när hon läser detta.
(Tur man har laddat upp med ett par bag-in-box (trots att man inte är moderator) och en astronautblöja så att man hinner läsa allt roligt som skrivs angående den här lilla kontroversen. Finns det förresten ställen jag har missat att läsa? Den här tråden och kommentarerna på DM är ju självklar läsning...). För övrigt anser jag att originaltråden borde låsas upp, Lena fick den ju låst, precis som hon ville, när hon flippade ur och började publicera personuppgifter.)
----------------------------------------------------------------------- They can't break you if you haven't got a spine. -Wally (Dilbert)
|
|
Ändrat 2007-07-21 01:13:17 av perb
|

|
|
Postad: 2007-07-21 01:16:05
|
|
|
 |
|
Joakim!

Medlem

|
citat: Men dagens kung måste åndå vara Selstam, ditt inlägg på Dagens Media var fenomenalt!
Var kan man läsa detta inlägg? Jag gjorde en snabb sökning på "dagens media" + "selstam" men fick inte fram något av värde.
"Through the darkness of futures past, the magician longs to see.... One chants out between two worlds; Fire Walk With Me"
|
|
|

|
|
Postad: 2007-07-21 01:21:36
|
|
|
 |
|
perb

Medlem

|
www.dagensmedia.se/mallar/dagensmedia_mall.asp?version=116509
Kommentarerna börjar nerifrån, bered dig på en stunds läsning. 
----------------------------------------------------------------------- They can't break you if you haven't got a spine. -Wally (Dilbert)
|
|
|

|
|
Postad: 2007-07-21 01:24:05
|
|
|
 |
|
Scott Ridley

Medlem

|
Helt underbart fantastisk tråd detta!!   Den sista idioten var inte född ännu. Så mkt klurade jag ut själv. Hade däremot ingen aning om att jag faktiskt hade tokfel ifråga om detta. Sanslöst hur någon kan anse sig ha råd att spendera sitt liv på att enbart understryka detta faktum gång efter gång. Författare verkar för övrigt vara ett yrke man ska satsa på om man ska lyckas få tid över till att förutom skriva rent nonsens som ingen orkar läsa också skriva rena fablerierna och anklaga folk till höger och vänster. Måste väl för h-e finnas viktigare ting att lägga mödan på tycker man ju.
Edit: egentligen borde man ju få det rättsligt prövat huruvida en människa, med ytterst stor sannolikhet bevisligen utan intellekt, skulle kunna hävda att något var intellektuell egendom. Sug på den....
Edit 2: Skulle något av detta gå till domstol kommer man få läsa i tidningarna om en stackars jurist som omkommit pga monotont och sövande arbete.
|
|
Ändrat 2007-07-21 01:36:12 av Scott Ridley
|

|
|
Postad: 2007-07-21 01:25:09
|
|
|
 |
|
Joakim!

Medlem

|
perb - Tack för snabbt svar! Jag skall läsa så fort jag fått hem alla filmer jag tankar ner och att mina föräldrar somnar så jag kan snå lite av deras vin 
"Through the darkness of futures past, the magician longs to see.... One chants out between two worlds; Fire Walk With Me"
|
|
|

|
|
Postad: 2007-07-21 03:36:03
|
|
|
 |
|
Revolutions

Medarbetare

|
Joakim! - du kan få lite av mig, vad du nu vill ha, jag bränner eget nere i källaren, fast det gör väl alla här iof? kan vi inte byta namn på forumet till ÖAF:se? Öppna Alkolisters Forum . _____________________________________ The Meaning is switched and the message is missing
|
|
|

|
|
Postad: 2007-07-21 04:06:35
|
|
|
 |
|
Joakim!

Medlem

|
Revolutions - Tack, men nej tack. Hela poängen försvinner liksom när jag får vinet. Jag vill ju stjäla det, precis som de filmer jag tankar ner konstant 
Har nu läst igenom hela tråden perb länkade till i sitt senaste inlägg, och jag vet inte om jag skall skratta eller gråta. Herregud alltså!
|
|
|

|
|
Postad: 2007-07-21 04:41:36
|
|
|
 |
|
Magnus M

Medlem

|
En fundering bara (läste lite kommentarer på Jonas Aronssons blogg).
Har Lena Holfve även polisanmält sig själv? Hon är väldigt verbal angående PUL och att man inte ens får skriva hennes namn, samtidigt publicerade hon själv ett flertal personuppgifter här på forumet.
Som offentlig person får man enligt min åsikt räkna med att ens namn skrivs, ibland är sammanhanget det används i inte det trevligaste men sånt är livet. Ibland hyllar man en konstnär för dess verk eller agerande, ibland sågas densamme brutalt. Sen vore det lite väl mycket dubbelmoral om ett utgivningstillstånd gör någon skillnad i vad som får/inte får skrivas, såvitt jag vet är det primärt ansvarsfrågan som är den viktiga punkten i sammanhanget.
Nu har jag inte reflekterat mycket angående utgivningstillstånd/ansvarig utgivare för dvdforum, men personligen ser jag denna fråga som oväsentlig. Skriver man något som skulle tillåtas i övriga media (inkl. satir) ser jag inga problem, skriver man något som kvällspressen skulle fällas för så får man räkna med strul. Att rikta krav mot en enskild individ kontra ansvarig utgivare bör vara sak samma, i fråga om forumposter och bloggar bör man alltid anse skribenten vara ansvarig IMHO. Om lagboken tycker annorlunda är en annan femma, men även Lena Holvfe borde väl anse att de som begår ev. brott mot henne även är de som ska straffas?
Sen har vi problemet men hennes angivna avhopp som offentlig person, existerar ens möjligheten att självmant återta sin anonymitet? Sist jag kollade kunde inte Persbrandt eller Kungen gå i pension och förvänta sig att vara ifred, väl en offentlig person så förblir man detta tills man i princip unisont anses ha upphört vara en sådan. En författare som glöms bort av alla trots 20 böcker är kanske ingen offentlig person, en författare med en enda utgiven bok för 30 år sedan kan vara offentlig livet ut.
Vidare är de kommentarer och mail Lena stått bakom minst sagt underliga, samtidigt som hon beklagar sig över behandligen mot henne så väljer hon att ge igen med samma mynt?!
Nu är vi ju alla sexistiska alkoholiserade fildelande mordhotande bajsskickare så kanske är våran intelligens så låg att vi missuppfattat de epitet hon gett oss... OBS! Ovanstående mening har en släng av sarkasm, för säkerhets skull skriver jag en disclaimer. OBS!
/Magnus
|
|
Ändrat 2007-07-21 04:53:55 av Magnus M
|

|
|
Postad: 2007-07-21 07:58:19
|
|
|
 |
|
Bezt

Medlem

Online!
|
Hmmm. Detta är ju intressant kan man säga. Skulle inte vilja se det samhälle som LH verkar vilja skapa, snacka om diktatur. Menar efter de riktlinjer som hon vill att moderatorerna ska jobba. Hon kan inte ha sett mycket av Internet om detta är det värsta som hon varit med om på Internet.
Sen kallar hon moderatorerna för personal. Är ni anställda av dvdforum.nu? Hon verkar ha svårt att skilja på sak och ting lite allmänt.
Dr: Bezt säger: Ett klassikt fall av "Lampan är tänd men det är ingen hemma"

p.s. Jag är ingen doktor egentligen, bäst att förtydliga. Vill ju inte missuppfattas. d.s.
Bezt - In the land of the freaks
|
|
|

|
|
Postad: 2007-07-21 11:16:45
|
|
|
 |
|
Okänt

Borttagen

Okänt!

|
Nu skall väl i sanningens namn sägas att i "diskutionen" som pågår på Dagens Media så behöver det inte vara Lena H. som skrivit någonting. Eftersom vem som helst kan kalla sig vad som helst där. Det behöver inte heller vara den riktiga Lena H. som har kontot med det namnet här heller. Men hade mina personuppgifter varit med bland dem som publicerades här hade jag anmällt ip:t för brott mot PUL. I brotts fall måste väl internetleverantören lämna ut till polisen vem som ligger bakom det samma? Sedan är det inget brott vad jag vet att skriva ett namn. Jag har lite svårt att tro att man bestämmer själv om man är offentlig person eller inte. Man kan dra sig undan från offentligheten men det är inte samma sak.
Förtydligande Jag är inte insatt i lagar och förordningar så jätte mycket. Utan postar här mina personliga åsikter.
|
|
Ändrat 2007-07-21 11:19:48 av
|

|
|
Postad: 2007-07-21 11:37:06
|
|
|
 |
|
USiT

Deaktiverad

|
tur att jag inte är alkis... men alla dessa rosa piller jag brukar sitta och tugga på, THEY MAKES ME FUNNY. -=-=- | Armin Van Buuren | Hotspur | Vulkanerna | Ducks |
|
|
|

|
|
Postad: 2007-07-21 12:03:28
|
|
|
 |
|
Hawqan

Medlem

|
Fan också... Utan att jag tänker på det går jag och blir lika förtappad som moderatorerna. Hur? Jag spenderade natten hos mina föräldrar och imorse delade jag faktiskt en liter fil med min far. I'm a fildelare, yes I am... 
USiT: Hah! Jag VISSTE väl att det var någon gammal forumräv som stulit allt mitt knark!  ____________________________
"I'll tell you how this game works Daniel. We're the cops, we get to ask the questions. You're the suspect, you get to complain about your civil liberties, perhaps get shot, maybe even killed." (Ur filmen He Died with a Felafel in His Hand)
|
|
|

|
|
Postad: 2007-07-21 15:27:30
|
|
|
 |
|
USiT

Deaktiverad

|
Hawqan: Nu ljuger du igen, jag tänkte sno av dig men där hitta jag bara blå piller  -=-=- | Armin Van Buuren | Hotspur | Vulkanerna | Ducks |
|
|
|

|
|
Postad: 2007-07-21 18:39:08
|
|
|
 |
|
Mattias

Medlem

|
Jag har varit på Öland i en vecka och helt saknat internet. Det finns kanske roligare saker att läsa när man kommer tillbaks än detta.
Som redan påpekats i tråden så blandar Holfve halvsanningar och lögner bär sig rent allmänt väldigt illa åt.
Jag har tidigare försökt att -- i möjligaste mån -- undvika att gå i svaromål med fru Holfve eftersom det är uppenbart att hon inte mår särskilt bra; sedan vill jag inte spekulera i varför. Men, den här gången ser jag inte att jag har något annat val än att replikera hennes lögner; särskilt när hon pekar ut mig som alkoholist.
För att inte riskera att sammanblanda privatpersonen Mattias med moderatorn Mattias, och för att -- i den mån det är möjligt -- hålla dvdforum utanför den diskussionen kommer jag dock att skriva mina svar hos dagens media och på min blogg. Jag postar en länk till bloggen när inlägget är klart (antagligen i morgon, känner mig ganska sliten och behöver få lite sömn) eftersom jag misstänker att det är ganska få som har ett RSS-flöde från min blogg.
edit: Mitt svar på Dagens Media är nu publicerat, för den som är nyfiken.
-- Mattias Lönnqvist, moderator, dvdforum.nu Min moblogg
|
|
Ändrat 2007-07-21 20:10:58 av Mattias
|

|
|
Postad: 2007-07-21 19:01:47
|
|
|
 |
|
Weasley

Medlem

|
citat: Hawqan: Nu ljuger du igen, jag tänkte sno av dig men där hitta jag bara blå piller 
Jag klarar mig fint på min löv. Nu ska jag röka vattenpipa med Joakim!
|
|
|

|
|
Postad: 2007-07-21 21:47:03
|
|
|
 |
|
Okänt

Borttagen

Okänt!

|
Mattias. Mycket bra svar. Tråkigt att du skulle behöva komma hem till detta. Får dock erkänna att jag är mer än avunsjuk på din förmåga att utrycka dig.
|
|
|

|
|
Postad: 2007-07-21 22:39:01
|
|
|
 |
|
Joakim!

Medlem

|
Vill bara ställa mig upp och applådera våra moderatorer som svarat på Dagens Media's sida. Det skrämmer mig hur trångsynta en del personer faktiskt verkar vara, och samtidigt glädjer det mig enormt att se att våra moderatorer är såpass smarta och postar bra och vettiga kommentarer till den annars rätt hjärndöda debatten...
Hatten av för er, JonasAronsson, Mattias och selstam!
|
|
|

|
|
Postad: 2007-07-21 22:55:29
|
|
|
 |
|
Thomas

Medlem

Online!
|
http://www.savedarfur.org
|
|
|

|
|
Postad: 2007-07-21 22:58:14
|
|
|
 |
|
perb

Medlem

|
Thomas: Jag tror verkligen inte att Lena ligger bakom Darfur-krisen. Nån måtta får det vara...
|
|
|

|
|
Postad: 2007-07-21 22:59:57
|
|
|
 |
|
Mattias

Medlem

|
Bahama & Joakim: Tack! Känns dock lite tröstlöst att "debattera" med Lena och hennes posse (ALK, JK och allt vad de heter) när de inte ens bemödar sig om att läsa vad man skriver.
Dessutom tycks de alla se dvdforum som någon form av organism med kollektivt medvetande där vi alla vet exakt vad alla andra tänker, tycker och gör och där vi dessutom är kollektivt skyldiga för allt som alla (utom Lena förstås, hon kan ju aldrig göra fel) gör och skriver.
Noterar även att Lena numera betalar för reklam via Google adwords om man söker på hennes namn. Hur var det nu med att "dra sig undan offentligheten" och "inte vilja vara kändis" egentligen?
|
|
|

|
|
Postad: 2007-07-21 23:09:21
|
|
|
 |
|
Thomas

Medlem

Online!
|
perb: Hehe.. det var inte riktigt så jag menade. Mer att... well, utan att förringa Lenas rätt att försvara sin upphovsrätt, så finns det ju andra "problem" här i världen man kan fokusera på.
|
|
|

|
|
Postad: 2007-07-21 23:22:45
|
|
|
 |
|
[ evilsonic ]

Medlem

|
HAr bara följt konflikten från håll utan att kommentera men nu är det dags!
Mattias! Du är min nya hjälte! Du äger LH helt och hållet! LH verkar iofs vara en person som de flesta hade kunnat sätta på plats. Sättet du gör det på är dock helt fantastiskt! ________ I only support gay marriage if both chicks are hot...
Turbonegro Queens of the Stone Age
Born To Hula - formerly known as elektrobank
|
|
Ändrat 2007-07-21 23:26:01 av [ evilsonic ]
|

|
|
Postad: 2007-07-21 23:42:34
|
|
|
 |
|
Revolutions

Medarbetare

|
Mattias - bra skrivet på DM. Förstår inte hur hon och hennes crew tänker, dom verkar ju inte ens orka läsa vad ni andra skriver där, helt hopplösa och påstår att hon har sitt korståg mot harmlösa bloggare genom att handla "...av kärlek och omsorg mot nya unga konstnärer" Bwahahah, höll på att sätta i halsen när jag läste det.
sen när blev hot = att handla med kärlek och omsorg? ..
citat: Noterar även att Lena numera betalar för reklam via Google adwords om man söker på hennes namn. Hur var det nu med att "dra sig undan offentligheten" och "inte vilja vara kändis" egentligen?
WHAT?! Vad stört, nu måste vi ju sluta söka på henne så i inte bidrar till hennes "framgång". _____________________________________ The Meaning is switched and the message is missing
|
|
|

|
|
Postad: 2007-07-22 00:14:35
|
|
|
 |
|
Straiter

Medlem

|
citat: sen när blev hot = att handla med kärlek och omsorg? ..
Den man älskar agar man 
Jag tycker för övrigt att det är hur kul som helst att en av, hmm, "Holfves försvarare" kallar 'Älska lagom' för skönlitteratur.
Detta ter sig kanske inte lika roligt för de som inte läser kunskapsorganisation vid Bibliotekshögskolan...
|
|
|
586 svar och 50173 visningar sedan 2007-07-17 10:29:26
|
Sidor:
1 2 [3] 4 5 6 7 ...15
|
|
|
|
Aktivitet: 0 medlem(mar) varav 0 anonym(a) samt 1142 gäst(er)
|
|