Mediaprovider scandinavia AB
   Nyhetsbrev   Annonsera     
RSS feed

Allmänna riktlinjer
Riktlinjer för Film & TV
sök i forumet! Sök | Hjälp | Regler | Logga in
  Posta ett svar!

Sucker Punch, ny film av Zack Snyder
  Sidor: [1] 

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2010-07-27 02:38:18 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Daza

Medlem

5,4

Zack Snyder senaste film.

“Sucker Punch” is an epic action fantasy that takes us into the vivid imagination of a young girl whose dream world provides the ultimate escape from her darker reality. Unrestrained by the boundaries of time and place, she is free to go where her mind takes her, but her incredible adventures blur the lines between what’s real and what is imaginary…with potentially tragic consequences.

Teaser trailer
http://trailers.apple.com/trailers/wb/suckerpunch/

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2010-07-27 10:46:14 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Anton Bjurvald

Forumansvarig

5,7

Ser helt sjukt underbart bra ut.

Åsikter om dvdforum? Hör av er på anton.bjurvald@dvdforum.nu

Ändrat 2010-07-27 10:50:22 av Anton Bjurvald

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2010-07-27 11:52:32 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Tinboy

Medlem

4,9

Nej, sorry den trailern tilltalade mig inte alls. Kändes som en massa ögongodis och fräcka effekter men hur bygger de ihop allt till en vettig handling.

Eller glöm det, det är Zack Snyder vi pratar om, vettig handling behövs inte.

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2010-07-27 12:05:01 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Anton Bjurvald

Forumansvarig

5,7

Jo för man brukar få mycket handling av en teaser. Det är väl bra att man inte får hela filmen berättat för sig i en trailer?

Ändrat 2010-07-27 12:05:10 av Anton Bjurvald

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2010-07-27 13:30:01 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Hefa

Medlem

9,5

Oj, det såg faktiskt klart intressant ut

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2010-07-27 14:44:13 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
maagnusj

Medlem

6,4

Pang pang pang - igen!
Tycker att det ser snyggt och rejält ut, men oooooooj vad trist.
Ser mest ut som en påkostad musikvideo. Jävligt snyggt, men när man skrapar lite på ytan så finns där ingenting. Precis som med 300 (och delvis med Watchmen, som var helt ok men var inte i närheten av serien, som jag streckläste förra vintern), som var en stor gäspning.

När jag såg Dawn of the Dead, trodde jag att jag hade hittat en ny favoritregisör i Snyder, men efter att ha blivit klart besviken med 300 och lite besviken på Watchmen så har jag inga större förväntningar inför denna filmen. Speciellt inte inför denna pangbangboom-teasern.
Känslan är att det blir en snygg film med mycket fart och fläkt, och historien kommer lite senare i tredje-/fjärdehand.

Hoppades på att han skulle göra en uppföljare till sin Dawn of the Dead, men det kan jag nog bara fortsätta drömma om. Jag fortsätter att läsa The Walking Dead-istället och ser fram emot TV-serien i stället.

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2010-07-27 15:36:23 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Tinboy

Medlem

4,9

citat:
Jo för man brukar få mycket handling av en teaser. Det är väl bra att man inte får hela filmen berättat för sig i en trailer?
En trailer uppgift är att sälja filmen till mig och skapa ett intresse. I detta fall gör den inte alls det, som maagnusj är inne på så är det mycket ögongodis och väldigt lite under ytan av denna trailer att döma. Vill jag inte veta handlingen i en film brukar jag inte så på trailers för att risken finns alltid att de berättar för mycket. Men det är en balans mellan att berätta för lite och på så sätt inte generera tillräckligt intresse och att berätta för mycket och ta död på filmen (som i The Negotiator).

En bra teaser är denna. Berätta tillräckligt mycket för att generera ett intresse för mig. I Suckerpunch fall öser man på med allt som är ballt och fräckt i filmen vilket gör att genom att ha sett teasern redan har sett större delen av de "jaw-dropping moments" som kommer att finnas i filmen. Det är min två cent.

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2010-07-28 02:31:08 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Pappa Piraten

Medlem

7,7

citat:
Kändes som en massa ögongodis och fräcka effekter men hur bygger de ihop allt till en vettig handling.

Precis den känslan fick jag med men det gör inte mig mindre intresserad av filmen. Riktigt mycket ögongodis som sagt men so what? Det finns miljoner hjärndöa filmer där ute. Jag föredrar en snygg hjärndöd film framför en mindre snygg hjärndöd film.

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2010-07-28 15:32:04 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Tinboy

Medlem

4,9

citat:
Precis den känslan fick jag med men det gör inte mig mindre intresserad av filmen. Riktigt mycket ögongodis som sagt men so what? Det finns miljoner hjärndöa filmer där ute. Jag föredrar en snygg hjärndöd film framför en mindre snygg hjärndöd film.
Och då tar jag en film av Tony Scott alla dagar i veckan än av Zack Snyder.

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2010-07-28 15:51:45 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Anton Bjurvald

Forumansvarig

5,7

Det beror på vilken Tony Scott och vilken Zack Snyder vi talar om. Är det "The Taking of Pelham 1 2 3, Deja Vu, Domino"-Tony Scott så tror jag nog att jag föredrar Snyder. Men snackar vi "Man on Fire, Beverly Hills Cop II, True Romance, Top Gun, The Last Boy Scout, Enemy of the State, Spy Game"-Tony Scott väljer jag nog engelsmannen. På samma sätt är ju Dawn of the Dead och Watchmen sevärda varje dag i veckan medan 300 är bäst om man spelar den i 1,5x hastighet.

Rent procentuellt håller jag nog Snyder högre (två av tre är inte illa), men ser man till antal bra filmer har ju Scott en klar fördel av att börjat regissera film innan Snyder klivit ur sina blöjor.

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2010-08-02 09:56:58 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Tinboy

Medlem

4,9

Lite längre utläggning om varför jag inte tror på Sucker Punch

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2010-08-02 10:13:00 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Spiritual_Chaos

Medarbetare

6,9

Online!

Anser att man icke ska behöva klicka sig ut från forumet för att läsa ett inlägg. Ett forum fullt av länkar, vad är det?

Varför inte bara posta sin åsikt direkt på forumet. På så sätt behöver inte användaren klicka sig ut från forumet och in på diverse privatbloggar och dylikt?

Förövrigt ser allt jag sett hittills av denna film ointressant. Ta i så man spricker kommer nog beskriva filmen bra. Allt inlindat i en glansig och otight historia.

"I have the feeling about 60% of what you're saying is crap" - David Letterman

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2010-08-02 11:21:21 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Hefa

Medlem

9,5

Mitt första intryck var att detta såg häftigt ut. Nu har jag sett om trailern ett antal gånger...börjar tyvärr mer fasa för att detta faktiskt kommer att bli något tomt och innehållslöst som endast består av cgi

12 svar och 363 visningar sedan 2010-07-27 02:38:18
Sidor: [1] 

Aktivitet: 0 medlem(mar) varav 0 anonym(a) samt 254 gäst(er)

dvdforum.nu Diskussioner  »  Filmdiskussioner  »  Film & TV Sök | Hjälp | Regler | Logga in
Allmänna riktlinjer
Riktlinjer för aktuell avdelning

Utskriftsversion
Tipsa en kompis om denna tråd! Skicka till kompis
Posta ett svar!

Copyright © 1999-2010