Mediaprovider scandinavia AB
   Nyhetsbrev   Annonsera     
RSS feed

Allmänna riktlinjer
Riktlinjer för Film & TV
sök i forumet! Sök | Hjälp | Regler | Logga in
  Posta ett svar!

Årets "bästa" B-film: The Marine med John Cena!
  Sidor: [1] 

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2007-01-26 22:36:12 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
kennet10

Medlem

5,5

Satt och njöt då jag trodde att den här typen av film inte gjordes längre. Bra action med nykomlingen från wrestlingsvärlden John Cena. Bad-Guyen spelas av Robert Patrick och han är bäst som vanligt.

Kul film med årets i särklass bästa replik: Cena jagar busarna med Robert Patrik i spetsen i en hård biljakt när en av busarna säger(om Cena): "this guy is like the Terminator" och Patrik-"Liquid Terminator 2 " ser förvånad ut.

Jag ser gärna mer film med John Cena. Hjärndött och hur kul som helst!
Ändrat 2007-01-26 23:02:26 av kennet10

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2007-01-27 00:42:04 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Ashley Riot

Medlem

7,2

Får nog hålla med. Jag skrattade rakt igenom hela filmen. Från den överdrivet patriotiska smörjan till inledning när Cena ensam rusar in och har ihjäl en hel pluton terrorister, till det förutsägbara slutet. Alla karaktärer känns så stereotypa som det bara går att göra. Den träiga hjälten som tar allt på alldeles för stort allvar, det blonda och kärleksfulla bombnedslaget till fru, och skurken med sin posse som alla är fulla av attityd och one-liners. Bäst tyckte jag nog om den mörkhyade killen av skurkarna med sin våldsbenägenhet och sitt tragiska barndomstrauma
En härligt självmedveten actionkalkon helt i Commandos fotspår.

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2007-01-27 01:34:17 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Dick Justice

Medlem

6,4

Nu är vi där igen....vad är egentligen en "b-film"?? En lågbudgetfilm eller en dålig film (som enbart är en helt subjektiv åsikt)??

Filmen är knappast en lågbudgetfilm i den bemärkelsen utan snarare en hyfsat dyr och välproducerad actionfest. Ingen b-film alltså, oavsett man man personligen tycker...

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2007-01-27 08:53:33 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Crumbs

Medlem

5,7

Budgeten är på $15 miljoner och den har spelat in nästan $19 miljoner bara i USA. Det går att tjäna pengar på filmer som denna även på 2000-talet.

Box Office Info: http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=marine.htm

Alla tjejer är goa tjejer!
| RiotAct.org |
Ändrat 2007-01-27 08:58:37 av Crumbs

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2007-01-27 09:01:31 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
kennet10

Medlem

5,5

Filmen är dålig(medvetet) på alla möjliga sätt. Men ändå är den njutbar för rätt person.

Ta ett exempel, Commando. Det är inte en särskilt "bra" film men är otroligt underhållande. Du har våld, sjuka skurkar och otroliga one-liners.

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2007-01-27 09:20:32 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
daniel

Medlem

5,2

Min favoritscen är biljakten där skurkarna skjuter ungefär 7 miljarder skott mot hjältens bil men lyckas missa hjälten.

Underbar film (för rätt person)!
-----------
daniel
DL. Kultur

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2007-01-27 09:31:36 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
dayisdone

Moderator

6,8

Låter ju lite intressant. Hur våldsam känns den? Är det 80-talsfeeling över ledstriderna eller är det mer åt det lite tristare/fegare 90-talets variant av detsamma? (om nu någon förstår vad jag menar).

Agnes, don't tell them what we did!

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2007-01-28 00:32:07 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
fredzilla

Medlem

7,2

Det finns två versioner ute, en rated och en unrated... någon som har en aning om vad skillnaden är?

Fredzillas Blog
Flim Produktion HB
Termodynamikens Sjunde Lag

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2007-01-28 11:20:08 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Okänt

Borttagen

Okänt!

Här har ni en till som tyckte The Marine var en riktigt bra film. Den fångade verkligen 80-talskänslan på ett bra sätt. Innan jag såg filmen var jag lite orolig över att Cena skulle vara lika usel som mesen "The Rock" - som tur är hade jag fel! Kan vi ha en ny action-favorit i John Cena?
Ändrat 2007-01-28 11:20:33 av

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2007-01-28 11:23:59 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
kennet10

Medlem

5,5

Vilken överraskning att du skulle tycka så....

Dayisdone: Nej, jag förstår inte vad du menar? LED-strider?.

Skämt åsido, det är 80-talets skjutande med tusen skott och ingen skada på hjälten...
Ändrat 2007-01-28 11:25:17 av kennet10

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2007-01-28 13:07:11 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Okänt

Borttagen

Okänt!

citat:
Vilken överraskning att du skulle tycka så....

Ja visst var det?

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2007-01-28 17:09:41 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Camridge

Medlem

9,5

Dick Justice

Nu är vi där igen....vad är egentligen en "b-film"?? En lågbudgetfilm eller en dålig film (som enbart är en helt subjektiv åsikt)??

Filmen är knappast en lågbudgetfilm i den bemärkelsen utan snarare en hyfsat dyr och välproducerad actionfest. Ingen b-film alltså, oavsett man man personligen tycker...
----------------

Jag håller med dig helt och hållet här. Jag tror inte ens folk numera vet vad en riktig b-film är med gamla mått, nu säger dom b-film om mycket.

Nicklas
Tur att jag gillar Rock killen då. Ser/verkar som att du gillar Dolph Lundgren? Känner folk som avskyr han för fullt ut och anser att han är värdelös. Jag håller inte med dom själv då jag gillar Dolph faktiskt. Men visst är det roligt hur folk kan tycka olika?
Ändrat 2007-01-28 17:14:15 av Camridge

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2007-01-28 17:31:25 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Okänt

Borttagen

Okänt!

citat:
Tur att jag gillar Rock killen då. Ser/verkar som att du gillar Dolph Lundgren? Känner folk som avskyr han för fullt ut och anser att han är värdelös. Jag håller inte med dom själv då jag gillar Dolph faktiskt. Men visst är det roligt hur folk kan tycka olika?

Ja visst är det? Jag har verkligen försökt gilla The Rock, tro mig! Han medverkar i den typen av filmer som jag brukar fastna för men jag klarar ändå inte av honom. Jag tycker han är helt utan charm, något som det behövs massor av i dessa actionfilmer. Det är helt enkelt något med honom som gör att hans filmer känns helt ointressanta för mig. Men det är ju kul för dig att du gillar honom, verkligen.

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2007-01-28 21:52:01 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
morlock

Medlem

8,9

Kul att filmens handling var så tunn så de var tvungna att fylla ut en hel del som t.ex de där två snubbarna ute i ladan i skogen.

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2007-01-29 04:37:00 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
OP5

Medlem

7,3

Vilket jävla skräp! Tycker hela filmen känns some ett jävla skämt. Man har ju inte ens försökt göra det här seriöst utan det är ju bara larv hela vägen... John Cena är ju tristare än trist...han får ju Brian Bosworth att framstå som en stor karaktärsskådis för helvete...

För övrigt så tycker jag visst att man kan kalla The Marine för en B-film. 15M USD är inte mycket för en hollywoodfilm och ungefär samma som Segals och Dolphans filmer kostat.

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2007-01-29 09:01:43 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
daniel

Medlem

5,2

OP5: Kollade du på action på 80-talet för de fantastiska skådespelarprestationernas skull?
-----------
daniel
DL. Kultur

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2007-01-29 09:48:46 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
kennet10

Medlem

5,5

Det finns filmer som inte är menade att vara seriösa....på engelska brukar man kalla dem: "tongue-in-cheek". Varken Brian Bosworth eller John Cena är eller försöker vara några aspirerande skådisar utan kör sitt race med våld och one-liners.

Vissa människor gillar sådan film.
Ändrat 2007-01-29 09:49:11 av kennet10

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2007-01-29 22:52:17 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Dick Justice

Medlem

6,4

OP5: "För övrigt så tycker jag visst att man kan kalla The Marine för en B-film. 15M USD är inte mycket för en hollywoodfilm och ungefär samma som Segals och Dolphans filmer kostat."

Hm..jaja...känns det viktigt för dig att kalla den för "b-film" så får du väl göra det.... Men 15 M USD är fortfarande inte en b-film, i ordets sanna bemärkelse. Kom igen om den hade kostat 100 000 dollar, om ens det....

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2007-01-30 03:54:02 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Evil Peter

Medlem

4,4

Om det skulle vara en B-film i ordets ursprungliga bemärkelse (vilket inte är den enda sanna idag) skulle den ju också vara tvungen att släppas på bio som andra halvan av en double feature. Med åren har dock begreppets betydelse ändrats och man kan få stöd både för allmäna lågbudgetfilmer och för filmer med "låg kvalitet".

Nåja, nog med OT för mig.

Ändrat 2007-01-30 03:55:01 av Evil Peter

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2007-01-30 14:32:51 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
FiXXXer

Medlem

6,9

Ni som gillar den här lär ju också gilla den kommande The Condemned: http://www.imdb.com/title/tt0443473/
Båda filmerna producerade av WWF Films, ett bolag som gör film med wrestlingstjärnor i rollerna.
Rob Hedden (Fredagen den 13:de del 8) har skrivit manus, och bilderna till filmen ser bra kul ut!

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2007-01-30 14:48:35 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Okänt

Borttagen

Okänt!

Verkar rätt intressant, har dock svårt för Vinne Jones... Men kul att Nathan Jones är med, att ha fått armen knäckt i armbrytning av Magnus Samuelsson är få förunnat!

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2007-02-01 16:52:05 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
MAcZoneX

Medlem

4,3

JAAA! Hehe.

Håller med Kennet10. Trodde inte såna här filmer gjordes längre. Myste och kände välbehag genom hela filmen. Helt klart den bästa No-Brain-action jag sett på väldigt länge.

-MAcZoneX-, Vi är dom som går i guld, höj glaset och bli full

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2007-02-05 15:45:43 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
mickemovie

Medlem

6,1

Idag damp den ner i brevlådan, så ikväll blir det dum-action!

Just tell me one thing, Burke. You´re going out there to destroy them, right?
Not to study. Not to bring back. But to wipe them out.
Aliens

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-14 10:31:23 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
dr alban

Medlem

4,1

Online!

Lätt årets actionfilm, nästan lika bra som härliga 80 tals filmer
Biljakten var bland det häftigaste jag sett på länge, Äntligen är actionfilmen på väg tilbaka med Crank och nu The Marine

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-14 15:34:41 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
alx

Medlem

4,7

Jag applåderar ett försök till att göra en härlig actionfilm. Men den suger ju tyvärr valpung.
...but even worse, it releases Satan

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-22 12:02:27 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Hellworks

Medlem

6,0

Såg denna igår. Bra actionfilm. Häftiga actionscener. Men inte mer än så.

citat:
Kul film med årets i särklass bästa replik: Cena jagar busarna med Robert Patrik i spetsen i en hård biljakt när en av busarna säger(om Cena): "this guy is like the Terminator" och Patrik-"Liquid Terminator 2 " ser förvånad ut.

Haha, helt enkelt grymmaste repliken på länge alltså

--------------------------------------------
http://www.hellworks-online.com
Ändrat 2007-04-22 12:04:55 av Hellworks

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2007-04-26 00:12:37 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Sideshow Bob

Medlem

2,4

Inte för att jag hade så höga förväntningar, men det här var ju verkligen riktigt uselt. Egentligen bryr jag mig inte så mycket om bra agerande eller välskrivet manus, fast det får väl vara nån måtta på eländet: John Cena är nog den träigaste actionhjälte jag sett på länge, Robert Patrick är bara pinsam och regin ska vi inte ens tala om. Visst görs det fortfarande bra actionrullar ibland, det här är dock inte en av dom. (Nu blir man väl kallad för filmsnobb som vanligt )

26 svar och 1343 visningar sedan 2007-01-26 22:36:12
Sidor: [1] 

Aktivitet: 0 medlem(mar) varav 0 anonym(a) samt 3 gäst(er)

dvdforum.nu Diskussioner  »  Filmdiskussioner  »  Film & TV Sök | Hjälp | Regler | Logga in
Allmänna riktlinjer
Riktlinjer för aktuell avdelning

Utskriftsversion
Tipsa en kompis om denna tråd! Skicka till kompis
Posta ett svar!

Copyright © 1999-2010