Mediaprovider scandinavia AB
   Nyhetsbrev   Annonsera     
RSS feed

Allmänna riktlinjer
Riktlinjer för Utgåvor
sök i forumet! Sök | Hjälp | Regler | Logga in
  Posta ett svar!

Bond filmerna i nyutgåvor med bla Moores kommentarer
  Sidor: 1 2 [3] 4 5 6 7 ...11

Nytt inlägg sedan ditt senaste besök Ändra   
Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-06 20:37:07 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
kimkarlsson

Medlem

7,4

så länge det är inte dom brittiska utgåvorna för då är både Goldeneye och Tomorrow Never Dies klippta.

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-06 20:43:51 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Patsa

Medlem

6,3

Online!

Det är ju just det de inte är, längre. Står t.o.m. uncut på omslaget till Goldeneye (R2UK).

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-06 21:15:14 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
kimkarlsson

Medlem

7,4

Vad bra men då gissar jag att dom har höjt åldersgränsen till 15 då, eller?

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-06 23:33:39 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
gandy

Medlem

9,7

...
Ändrat 2006-07-20 20:28:12 av gandy

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-07 07:11:54 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Fulci

Medlem

7,8

kimkarlsson: Aj då....är det kört då?

Min DVD-samling

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-07 15:39:09 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
kimkarlsson

Medlem

7,4

Fulci: hehe

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-09 08:55:10 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Fulci

Medlem

7,8

Borde det inte dyka upp lite recensioner snart?
Min DVD-samling

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-15 22:33:40 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Patsa

Medlem

6,3

Online!

Recensioner!

Dr. No
From Russia With Love
Goldfinger
Thunderball
You Only Live Twice
Diamonds Are Forever
Live and Let Die
A View To A Kill
The Living Daylights
Licence To Kill
Goldeneye
Tomorrow Never Dies
The World is Not Enough
Die Another Day
The Spy Who Loved Me
The Man with the Golden Gun
Moonraker
For Your Eyes Only
Octopussy
On Her Majesty's Secret Service
Ändrat 2006-07-26 18:46:08 av Patsa

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-15 22:53:05 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Patsa

Medlem

6,3

Online!

Och Michael D. har redan recenserat alla filmerna!

http://www.michaeldvd.com.au/Reviews/Reviews.asp?ID=7101
Ändrat 2006-07-16 16:18:55 av Patsa

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-18 16:29:25 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Patsa

Medlem

6,3

Online!

DVD Times summerar:

citat:
Now seems as good a time as any to summarise my thoughts on these James Bond Ultimate Editions and how they compare, to those with an interest in such a thing, to the old MGM Special Editions. Contrary to a typical MGM release, the distributor did well with the Bond films, even to the menus that were, unlike these Ultimate Editions, designed with the themes of the accompanying film in mind. With each Special Edition having a commentary, a rather good making-of and all manner of features, trailers and period audio pieces, the original Bond releases really weren't at all bad. Even until the restoration work on these Ultimate Editions, the Special Editions didn't look or sound at all bad and had at least the bonus of, in most cases, the original audio tracks.

These Ultimate Editions are, therefore, something of a mixed bag. The early Bond films, particularly Dr No, From Russia With Love and Goldfinger, have scrubbed up the best with things becoming less clear as the series progresses through the Connerys and into the Moore and the Daltons. In addition, the move onto a second disc hasn't added a great deal with the best of the special features on these Ultimate Editions being those that have been brought over from the Special Editions. With the odd exception - the Roger Moore commentaries are rather good - the new extras aren't awfully impressive and whilst the Special Editions kept a structure about them, these are a bit of a ragbag of features that have a hint of desperately seeking new material about them.

I don't begrudge Sony looking to realise some value to their newly-acquired assets but, equally, there's little that's appealing to anyone who already owns the Special Editions. As one of those, who bought them individually soon after getting a DVD player, I certainly wouldn't upgrade being perfectly happy with what I already have. But for anyone who doesn't own any Bond, attache case is a good deal, working out at less than £10 a film and are more than good enough, at least until the HD versions come around.

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-18 19:55:39 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Fulci

Medlem

7,8

Hmm...mixed bag! Vissa filmer är sämre än de gamla utgåvorna.
Min DVD-samling

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-18 20:25:48 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
jj

Medlem

5,1

En ny box med alla 20 Bond-filmer i nya 2-disc Ultimate Edition-utgåvor med DD5.1/DTS

Varför gå ut när man ändå måste gå hem?

http://hemsidor.torget.se/users/j/jarijuho/

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-18 20:28:42 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Fulci

Medlem

7,8

Ähhh..ok! Vad tror du denna tråd handlar om?
Min DVD-samling

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-19 18:56:31 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Fulci

Medlem

7,8

Så ..har nu beställt min första Ultimate Edition..och det blev så klart License to kill!! Äntligen OKLIPPT!!!!!
Min DVD-samling

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-19 19:20:26 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Patsa

Medlem

6,3

Online!

Jag köpte Dr. No, From Russia With Love och Goldfinger. Äntligen i OAR!

Omslagen var faktiskt mycket snyggare i verkligheten än på bild. Väldigt fin och glansig slipcase i papp med relief i silver och guld.

Får se om det blir några fler lite senare kanske...

EDIT: Svårt att ta bra bilder med blixt...

Ändrat 2006-07-19 19:46:20 av Patsa

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-19 20:46:42 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Fulci

Medlem

7,8

WOW!!! snygga..hade ingen aning om att det var slipcase på dem! Är där något häfte i dem?
Min DVD-samling

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-19 21:37:48 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
kimkarlsson

Medlem

7,4

Riktigt snygga omslag, ser fram emot att få dom i den där attachéväskan.

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-19 22:37:47 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Ashley Riot

Medlem

7,2

Som en blixt från en klar himmel verkar det nu som om väskboxen släpps i Sverige också, redan under nästa vecka. Finns på Discshop för 3 papp...

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-19 22:46:22 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Patsa

Medlem

6,3

Online!

Japp, häfte medföljde varje film.

Kollade på Goldfinger ikväll. Otroligt bra bild, nästan som om den vore gjord igår!

Ljudet var också ok (lyssnade på dts) men ganska framtungt, mest center mono. Så det borde ligga ganska nära originalet.

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-20 00:17:12 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
kimkarlsson

Medlem

7,4

Patsa: Är det keep-case fodral eller digipak-fodral?

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-20 10:53:08 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Grim Jim

Medlem

9,6

Kommer filmerna släppas var för sig även i sverige?

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-20 12:50:33 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Patsa

Medlem

6,3

Online!

Det är keep case.

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-23 14:08:17 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Patsa

Medlem

6,3

Online!

DVD Beaver tar sig en titt på From Russia With Love:

http://www.dvdbeaver.com/film/DVDReviews23/from_russia_with_love_dvd_review.htm

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-26 18:49:45 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Patsa

Medlem

6,3

Online!

DVD Times har nu recenserat alla 20 Bond-filmerna. Jag har uppdaterat länkarna här ovanför.

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-27 22:39:05 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
kimkarlsson

Medlem

7,4

Nu har man fått hem den jättefina attachéväskan med Bond-filmerna, mycket snygg.

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-27 22:57:20 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Fulci

Medlem

7,8

Visa bilder!!!
Min DVD-samling

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-28 11:56:08 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
kimkarlsson

Medlem

7,4

Här kommer en bild

Som man kan se så är det originaltiteln som står på varje omslag, ingen svensk översättning av titeln.
Ändrat 2006-08-17 21:41:43 av kimkarlsson

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-28 12:01:35 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Fulci

Medlem

7,8

Hmm...är där ingen åldersmärkning på dessa omslag?
Min DVD-samling

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-28 12:31:32 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Patsa

Medlem

6,3

Online!

Svenska utgåvor kanske, den finns ju att köpa på Discshop.

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-28 12:53:52 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Fulci

Medlem

7,8

Jaha...trodde det var bara engelska utgåvorna som var släppta!! Konstigt att de lösa inte är släppta!
Min DVD-samling

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-28 13:28:22 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
filmen

Medlem

5,8

Dom är släppta lösa oxå
www.play.com/DVD/DVD/6-/Search.html?searchstring=james+bond&searchtype=r2title
The Movie, The Man, The Myth

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-28 13:44:37 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Fulci

Medlem

7,8

Jo det vet ja ,med det är ju inte svenska utgåvor eller hur?
Min DVD-samling

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-28 13:50:19 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
kimkarlsson

Medlem

7,4

Fulci: Det är Nordiska utgåvor, filmerna och extramaterialet är bl.a. svensktextat. När det gäller åldersmärkning så finns det på framsidan på varje omslag, en röd cirkel där det står 15

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-28 14:03:01 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Fulci

Medlem

7,8

Tack! Kollade på Dr No tidigare och herregud vilken kvalitet!!! Här behövs ingen HD är inte!!
Min DVD-samling

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-28 14:03:26 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
kimkarlsson

Medlem

7,4

Här kommer en bild på filmerna

Ändrat 2006-08-17 21:45:59 av kimkarlsson

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-28 15:28:03 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Patsa

Medlem

6,3

Online!

Vilka filmer tycker ni är värda att uppgradera, förutom de tre första?

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-28 15:38:21 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
kimkarlsson

Medlem

7,4

Nu har jag inte hunit titta på någon av filmerna än, ska väl börja se dom i ordning i helgen. Kan uttala mig sen när jag har sett igenom dom om vilka som är värda att uppgradera.

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-28 23:23:21 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Fulci

Medlem

7,8

Skillnaden på Man with the golden gun verkar vara enorm om man tittar Lowry snutten som är med på Dr No dvdn. Jag kommer dock att byta alla!!
Min DVD-samling

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-28 23:50:04 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Spiritual_Chaos

Medarbetare

6,9

Verkligen groteska omslag alltså.

"I have the feeling about 60% of what you're saying is crap" - David Letterman

Ändra inlägget!  Postad: 2006-07-29 09:01:19 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Fulci

Medlem

7,8

Jag kan säg att den bilden verkligen inte gör dem rättvisa! Omslagen är döläckra i verkligheten med ett snyggt slipcase....se patsas bilder.
Min DVD-samling

400 svar och 21775 visningar sedan 2005-09-21 02:00:14
Sidor: 1 2 [3] 4 5 6 7 ...11

Aktivitet: 0 medlem(mar) varav 0 anonym(a) samt 1 gäst(er)

dvdforum.nu Diskussioner  »  Mjukvara  »  Utgåvor Sök | Hjälp | Regler | Logga in
Allmänna riktlinjer
Riktlinjer för aktuell avdelning

Utskriftsversion
Tipsa en kompis om denna tråd! Skicka till kompis
Posta ett svar!

Copyright © 1999-2010