Mediaprovider scandinavia AB
   Nyhetsbrev   Annonsera     
RSS feed

Allmänna riktlinjer
Riktlinjer för Utgåvor
sök i forumet! Sök | Hjälp | Regler | Logga in
  Posta ett svar!

Friends - Complete Series 1-10 Box Set (30 Discs)
  Sidor: 1 2 [3] 4

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-07 15:02:10 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
_zeb_

Medlem

10,0

Malcolm X7// Är dessa R1-utgåvor med svensk text? Det är ett "skall"-krav från min sida...

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-07 15:03:37 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
andis

Medlem

5,5

För oss som redan köpt säsong 1-9 och ändå vill ha alla i en snyggt förpackad box så finns det ett litet hopp enligt den här sidan:

"However, at the same time they announced the box set, they also announced that customers that already own seasons 1-9 and are planning to buy 10 as a standalone, can contact the company about getting just a box by itself. I don't have details such as what it will cost, if anything, other than it is a limited run of boxes. The details will be packaged with season 10."

Frågan är om det gäller även Sverige eller bara i USA...

_zeb_: R1 har aldrig svensk text.

Finstilt: R1-Boxen finns för 2112:- på swedisc.

Ändrat 2005-11-07 15:05:34 av andis

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-07 15:05:21 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Okänt

Borttagen

Okänt!

Som någon skrev tidigare i tråden så har R1 utgåvor aldrig svensk text.

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-07 15:13:41 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
_zeb_

Medlem

10,0

Tack för alla snabba svar! Riktigt bra forum måste jag säga

Hmm...då måste jag ta mig en funderare på vad man ska ta sig till...antingen R2 med svensk text, dubbelsidig och knappt något extramaterial

eller R2 versionen med allt utom svensk text.

Jag skulle nog överleva med engelsk text istället...så det blir nog R2 när man får lite pengar över.

EDIT: Har någon en schysst länk där man kan se speccat noggrannt vilka olika versioner det finns av de olika vänner-boxarna? Har sökt i google en del men får bara upp en massa strunt...för många träffar :-/
Ändrat 2005-11-07 15:18:16 av _zeb_

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-07 15:29:19 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Okänt

Borttagen

Okänt!

Du kan kolla specs för tidigare säsonger här (i detta fall Säsong 9):
http://dvdcompare.net/comparisons/film.php?fid=5223

Sök på "Friends" så får du upp de tidigare säsongerna.
Ändrat 2005-11-07 15:32:45 av

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-07 15:29:30 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Lazarus

Medlem

5,7

Strunta i den svenska översättningen, om ni har möjlighet. De har en tendens att inte kunna översätta skämten korrekt.

Mer detaljerad bild för den som vill se:
http://www.noblepr.co.uk/Press_Releases/warner/friends_monster.htm
-Mulder, have you ever thought about dying?
-Yes once, at the Ice Capades.

/Gherry Svantesson, recensent.

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-07 15:34:36 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
objectory2001

Medlem

6,0

Jag är också i valet och kvalet, inte pga textningen, utan pga utseendet och x:a materialet.

R2-boxen är förbaskat söt medans r1 inte ser lika söt ut , men det kanske ändras när det kommer bättre bilder.

Också R1 då, med bättre extramaterial.

R2UK går ju fullständigt bort pga åldersmärkningen. Nåja, jag får vänta tills R1 är släppt och hoppas på mer bilder....

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-07 17:39:33 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Grim Jim

Medlem

9,6

Men herregud. Varför tveka?? R1 i alla lägen!

Får själv sista säsongen nästa vecka och det är så underbart med all extra material (audiokommentarer på 2-3 avsnitt/ säsong och på denna ssta box så kommer det en 45 minuter lång gagreel från säsong 1-5 och säsong 10.

ETT MÅSTE JU!

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-08 15:07:25 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
_zeb_

Medlem

10,0

Lazarus// Jo jag har funderat lite till och med engelsk textning så är det nog bäst. Jag kollade på ett avsnitt igår och för första gången så störde jag mig på svenska textningen Jag vet inte varför egentligen jag vill ha textat, det är någon konstig vana...jag menar det är ju inte direkt någon svår engelska.

Så det blir R1 helt klart med tanke på att man slipper dubbelsidigt och får en massa extramaterial.

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-14 18:05:45 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
andis

Medlem

5,5

Jag fick hem säsong 10 idag men det fanns ingen info i förpackningen hur man skulle göra för att få boxen att lägga alla tio säsonger i. Nån som hört nåt mer om detta?

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-14 18:45:21 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Grim Jim

Medlem

9,6

Varifrån köpte du den? jag har tyvärr inte fått min ännu

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-14 19:13:28 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
sleepwalker

Medlem i Klubb DVD
Medlem

5,5

Online!

Bara själva boxen finns att köpa hos Axelmusic för 240 kr inkl frakt (den är slut just nu, väntas komma in igen 15/11).

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-14 19:19:50 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
andis

Medlem

5,5

Grim Jim, jag köpte den på Axelmusic.

sleepwalker, tack för tipset! Det blir nog en beställning på den.

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-14 22:28:28 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
i_go_humble

Medlem

9,7

Jag tillhör de som inte köpt något med Friends ännu, men jag har börjat se några avsnitt och fastnat för denna underbara serie. Så därför kan jag köpa hela boxen utan att sitta med en massa tidigare inköp.
Däremot finns det ju en del varianter, så återigen är frågan, ska man satsa på R1-utgåvan, eller vågar man testa en kinesisk? T ex denna på eBay: Friends DVDs Complete Series:Seasons1-10 Boxset(60DVDs)
Jag tycker det ser lite ut som en slags bootleg. Inte direkt tjusig.
Nja, jag tror inte jag vill ha den... Men en annan fråga: hur länge tror ni man törs vänta innan boxen börjar försvinna o bli riktigt dyr? Den verkar ju redan gå på runt 200 dollar.
Erkänn att man blir mer än bara normalt sugen att ha boxen med designen på den...:

------
Film är bäst på DVD! (Med THX-certifierat rum och utrustning med bautaprojektor i Hulkenklass, tillika 7.1-ljud med 20''-bas...) =P
Ändrat 2005-11-14 22:44:16 av i_go_humble

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-14 23:25:55 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Skywalker

Medlem

4,7

Kan hålla med om att man inte nödvändigtvis behöver surround i sitcoms, men är själva kvaliteten på ljudet bättre på R1:an så är valet ganska enkelt i mina ögon...

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-14 23:49:38 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
sleepwalker

Medlem i Klubb DVD
Medlem

5,5

Online!

Tyvärr är det visst så att Axelmusic inte kommer att få in fler ex av boxen, detta kommer från DVD-swaps.co.uk:

citat:
It will not go down in price for sure, and I think we are now down to a single digit quantity left in stock and we will not be getting anymore.

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-15 09:10:49 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
andis

Medlem

5,5

Det var synd, jag hade gärna velat ha en fin box att lägga alla säsongerna i.

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-15 09:30:00 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
heckles

Medlem

5,7

Typiskt.. hade varit nice att ha den boxen på hedersplatsen i bokhyllan

Filmer | Friends | DD vs. DTS
heCKLes

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-15 12:14:05 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Anmäl inlägget till moderator
Salomonsson

Medlem

2,2

ni får bygga en själv helt enkelt. how hard can it be

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-15 12:22:20 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
ZLV

Medlem

6,3

Själv lyckades jag få ett ex från AxelMusic.
Återstår bara att hitta en bra plats i hyllan till den.

/ZLV

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-15 16:58:04 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
i_go_humble

Medlem

9,7

Är det alltså bara själva lådan som skiljer? Får man inget utöver den om man jämför säsongerna löst eller de i boxen??
------
Film är bäst på DVD! (Med THX-certifierat rum och utrustning med bautaprojektor i Hulkenklass, tillika 7.1-ljud med 20''-bas...) =P

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-15 17:09:48 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Okänt

Borttagen

Okänt!

R1 har 5.0 ljud och lite längre avsnitt.
Hur mycket längre vet jag inte dock.
Det är också mer extra material på R1.

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-15 17:41:46 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
i_go_humble

Medlem

9,7

okej, tack. =) men nu var det snarare att jag undrar ifall det kvittar om man köper bara lådan och stoppar alla r1-säsonger i, eller om man får mer än bara lådan om man köper "The one with all 10 seasons"?
------

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-15 20:23:28 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Okänt

Borttagen

Okänt!

Ok.
Missuppfattade dig lite då.

Men jag har boxen.
Köpt med filmerna i.
Det följer inte med någon extra skiva som inte finns i de vanliga . Ej heller något annat.

Kan dock säga att boxen är mycket snygg men troligen rätt så ömtålig.
Framsidan är av plexiglas med ett magnetlås på.

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-15 20:32:52 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
USiT

Deaktiverad

3,3

... och på DVDAnswers har dem bilder på den tyska och den franska boxen samt lite annat info om utgåvorna.
Ändrat 2005-11-15 20:52:07 av USiT

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-15 22:01:01 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Lazarus

Medlem

5,7

Snygga boxar, men det är inte R1-versionerna på dem, samt det att det står på tyska och franska... Gillar inte det riktigt.

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-15 22:20:56 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
objectory2001

Medlem

6,0

Ja hitills så är den Svenska r2:an klart snyggast.

Om någon R1-ägare av boxen vill lägga upp bilder på den skulle det uppskattas massor

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-16 18:34:13 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Grim Jim

Medlem

9,6

Ni som fått säs tio reg 1 boxen, De 45 minuters bloopers som utlovas, det är inte samma bloopers som i programform hette "The Stuff You've Never Seen"?
Isåfall är det lite tråkigt

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-16 18:52:48 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
andis

Medlem

5,5

Totalt är det 41m 21s gag reel från säsong 1-4 och 10. Jag har inte kollat på det än så jag vet inte om det är samma som i "The Stuff You've Never Seen".

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-16 19:43:32 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Grim Jim

Medlem

9,6

Kolla kolla kolla!

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-16 20:19:50 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Okänt

Borttagen

Okänt!

Efter förfrågan om bilder har jag lagt upp några bilder i mitt galleri här på forumet.

Det finns en Stadssiluett runt hela boxen utom framsidan det är den jag försökt "visa" på bilden på baksidan av boxen.

Enligt karoingen boxen kommer i är den limiterad i 30000 exemplar.
Ändrat 2005-11-16 20:54:46 av

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-16 20:49:46 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
objectory2001

Medlem

6,0

Bahama:

Tack snälla, det var som jag hoppades, en positiv överaskning. Den såg bättre ut än vad den tidigare bilden gav sken om. Tack igen.

Limiterad alltså, då skall man kanske köpa den nu då.....

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-17 21:50:54 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Skywalker

Medlem

4,7

Är lådan från Axelmusic gjord för att kunna placera R2-skivorna i också (vet inte om R1 och 2 har samma storlek på fodralen). Har hela serien i "lösvikt" på R2 och skulle kunna komplettera med denna för att ha i bokhyllan kanske...

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-17 22:09:50 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
andis

Medlem

5,5

Nu har dom ändrat så att man kan beställa boxen från axelmusic igen, får hoppas att den kommer in i lager snart.

Skywalker, R1-boxarna är lika tjocka som två vanliga dvdfodral så alla lösa R2-fodral kommer inte få plats.

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-17 22:13:46 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Skywalker

Medlem

4,7

Typiskt
Tack för infon andis.

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-17 23:31:44 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Tompa

Medlem

5,0

andis: Var har du hör det?

.::Forza Carlo "The Voice" Zampa Per Sempre!!::.::C´è solo AS Roma per me::.

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-18 00:49:58 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Vitiligo

Medlem

3,8

Är det de längre avsnitten och det bättre ljudet i denna box, som i R1?

Eller är det samma som
den svenska?

▒≡=-D\/D-=≡▒

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-18 07:55:18 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
andis

Medlem

5,5

Tompa: Det funkade igår men nu har dom ändrat igen så att man inte kan beställa.

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-18 08:11:25 Kopiera länk till inlägget! Gå till användarens galleri!    Gå till användarens tracker! Anmäl inlägget till moderator
Lazarus

Medlem

5,7

Jag kontaktade Rasmus för ett par dagar sedan, vad gällande det att boxen redan var slut. Han sa att jag skulle hålla koll på sidan under morgondagen för då skulle det finnas ytterligare några. Nu tror jag dock de är helt slut hos Axelmusic.

Ändra
Ändra inlägget!  Postad: 2005-11-18 08:18:04 Kopiera länk till inlägget! Anmäl inlägget till moderator
Grim Jim

Medlem

9,6

andis: Du har möjligen inte kollat bloopers grejen ännu?

150 svar och 15194 visningar sedan 2004-09-20 12:03:25
Sidor: 1 2 [3] 4

Aktivitet: 0 medlem(mar) varav 0 anonym(a) samt 219 gäst(er)

dvdforum.nu Diskussioner  »  Mjukvara  »  Utgåvor Sök | Hjälp | Regler | Logga in
Allmänna riktlinjer
Riktlinjer för aktuell avdelning

Utskriftsversion
Tipsa en kompis om denna tråd! Skicka till kompis
Posta ett svar!

Copyright © 1999-2010